Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 18 April 2020

Resep Kek Coklat kukus

Kek Coklat kukus ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Coklat kukus yang bisa Anda jadikan wawasan. KEK KUKUS COKLAT merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus, rasa coklat cair yang bertamu dimulut atau memang sebab namanya. Dengan Bismillah Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, Kek Coklat Kukus merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai.

Kek Coklat kukus Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Kalau nak resepi kek coklat versi bakar, boleh tengok resepinya disini. anda mampu memasak Kek Coklat kukus memanfaatkan 10 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat kukus

  1. Anda perlu 1 cawan susu cair.
  2. Silahkan kamu siapkan 1 cawan minyak masak.
  3. Kamu butuh 1 cawan gula.
  4. Sediakan juga 3 biji telur.
  5. Kamu siapin 1 cawan serbuk koko.
  6. Kamu perlu 1/2 cawan susu pekat manis.
  7. Kamu siapin 1 1/2 cawan tepung gandum.
  8. Sediakan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  9. Kamu perlu 1 sudu kecil baking powder.
  10. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil esen vanila.

Untuk resepi ni, tak sesuai dibakar. Untuk entri resepi kali ini, saya ingin kongsikan resepi untuk membuat kek coklat kukus. Resepi ini dinamakan Kek Coklat Kukus Cawan kerana saya menggunakan cawan (jenis porselin seperti mug). rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Itik coklat coklat boleh didapati untuk keseronokan.

Step by step cara memasak Kek Coklat kukus

  1. Masukkan ke dalam periuk minyak masak,susu pekat,serbuk koko gula dan susu cair.hidupkan api perlahan.kacau hingga semuanya sebati.tak perlu tunggu hingga mendidih.cukup sebati dan serbuk koko tidak berketul.tutup api.ketepikan..
  2. Tepung di campur bersama soda dan baking powder.ayak..
  3. Pukul telur dan esen vanila hingga betul2 kembang..
  4. Masukkan adunan coklat sedikit demi sedikit,selang selikan dengan tepung.putar sederhana..
  5. Kemudian tuang tepung yg terakhir.kacau gunakan whisk sahaja.sapu minyak pada acuan.tuang kesemua adunan.panaskan air ke dalam pengukus.dah panas kukus selama 45 minit(bergantung pada acuan)atau sehingga masak..
  6. Kek yang sudah masak.boleh hisakan bersama toping coklat dan manik urai.siaap..

Cara membuat topping coklat kukus Apabila topping dan kek sejuk, letakkan di keranda yang sejuk. Ladu coklat kukus dengan Toping bersedia. Cairkan coklat secara double-boiler Alihkan dr api kemudian masukkan majerin, gula & cream Kacau sehingga sebati. Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi.

Begitulah pembahasan Kek Coklat kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Coklat kukuspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label