Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 05 Maret 2020

Resep Kek marble neopolitan

Kek marble neopolitan ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Kek marble neopolitan yang bisa kamu jadikan wawasan.

Kek marble neopolitan anda mampu membuat Kek marble neopolitan pakai 14 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek marble neopolitan

  1. Sediakan juga 250 gm mentega (saya guna buttercup).
  2. Silahkan kamu persiapkan 2 cawan gula.
  3. Sobat juga memerlukan 4 biji telur gred A.
  4. Silahkan kamu siapkan 16 oz sour cream.
  5. Anda butuh 2 sudu teh esen vanilla.
  6. Sediakan 3 1/2 cawan tepung gandum*.
  7. Silahkan sobat persiapkan 1 1/2 sudu teh baking powder*.
  8. Selain itu juga tambahkan 1 1/2 sudu teh baking soda*.
  9. Kamu membutuhkan 1/2 sudu teh garam*.
  10. Anda butuh 6 oz dark chocolate.
  11. Silahkan sobat siapkan 1 sudu teh serbuk koko.
  12. Anda butuh 1/2 cawan strawberi cincang (saya gantikan dengan cranberi kering).
  13. Anda Memerlukan 1 sudu besar pes strawberi.
  14. Sobat juga memerlukan Pewarna pink.

Step by step cara membuat Kek marble neopolitan

  1. Ayak bahan-bahan bertanda *. Ketepikan. Cairkan dark chocolate menggunakan kaedah double boiler hingga coklat cair. Masukkan serbuk koko dan gaul. Alih ketepi. Cincang cranberi kering..
  2. Pukul mentega hingga kembang. Masukkan gula dan pukul lagi hingga sebati. Masukkan telur satu persatu sambil dipukul hingga kembang. Masukkkan sour cream dan esen vanilla pukul hingga sebati. Bahagi tiga adunan tepung dan masukkan tepung sambil dipukul perlahan hingga habis adunan tepung tadi. Jangan terlebih pukul..
  3. Bahagi tiga bahagian. Satu bahagian dicampur dengan coklat cair. Satu lagi bahagian dicampur dengan pes strawberi, pewarna pink dan cranberi kering. Satu lagi bahagian dibiarkan dengan warna asal..
  4. Sediakan loyang. Sapu dengan sedikit mentega. Tompok-tompokkan setiap adunan hingga habis dan akhir sekali ambil chopstick dan lorekkan adunan tadi ikut kreativiti anda. Hentak-hentakkan acuan sedikit. Panaskan oven dengan suhu 180’c. Bakar kek 1 jam dengan api atas dan bawah hingga masak. (Bergantung pada oven masing- masing)..

Begitulah pembahasan Kek marble neopolitan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek marble neopolitankonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label