Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 30 Maret 2020

Resep Kek Lapis Jagung

Kek Lapis Jagung ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek Lapis Jagung yang dapat sobat jadikan ide. Jom kite buat kek jagung yang paling simple. The Dolous Enterprise -> Kami menjual pelbagai Kek Lapis Sarawak. Kek Lapis is a very unique cake where spices are added in to give the sweet aroma smell.

Kek Lapis Jagung Inilah kali pertama saya menyediakan kuih lapis. Selama ini tidak pernah terlintas untuk mencubanya kerana saya sendiri tidak berapa menggemari kuih ini. Masukkan susu pekat manis dan serbuk jagung (biskut jagung dikisar) dan kacau sehingga rata. anda mampu membuat Kek Lapis Jagung menggunakan 6 bahan 2 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Lapis Jagung

  1. Persiapkan 200 gm Tepung Ang Kew(hijau/merah).
  2. Anda perlu 6 sudu gula.
  3. Selain itu juga tambahkan Secubit garam.
  4. Anda perlu 500 ml Santan.
  5. Sediakan 6 biji telur.
  6. Persiapkan 1 tin Jagung Manis cream.

Kek Lapis Idola, Berlapis Kaya, Horlicks & Milo, Super Sedap Ni… Faridah Talib. Resepi jagung manis ini merupakan kiriman Puan Gloryatie. Misalnya dengan menyulap jagung jadi puding. Kamu bisa memblender jagung dan mencampurnya dengan santan.

Intruksi cara membuat Kek Lapis Jagung

  1. Buat 2 bancuhan Tepung Ang Kew..
  2. Bancuh semua bahan sehingga sebati. Selepas siap semua bahan d bancuh. Masukkan ke dalam loyang dan Kukus dalam 30 minit. Siap. Sejukkan & Hidang..

Puding jagung ini akan memberikan campuran rasa manis dan gurih yang sangat pas. Kue lapis is Indonesian kue, or a traditional snack of colourful layered soft rice flour pudding. This steamed layered cake or pudding is quite popular in Indonesia, and also can be found in the Netherlands through their colonial links. Cara membuat jagung lapis coklat sederhana enak dan juga empuk dapat dibuat sendiri di rumah. Buat bunda yang ingin membuat puding jagung dengan variasi lapis coklat tidak salah lagi, karena.

Begitulah pembahasan Kek Lapis Jagung terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Lapis Jagungkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label