Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 01 Maret 2020

Resep Almond Butter Marble Cake

Almond Butter Marble Cake ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Almond Butter Marble Cake yang bisa sobat jadikan ide.

Almond Butter Marble Cake anda sanggup membuat Almond Butter Marble Cake memakai 10 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Almond Butter Marble Cake

  1. Kamu siapin 250 gm Pure butter.
  2. Siapkan juga 1/2-3/4 cawan gula halus.
  3. Sediakan juga 6 biji telor (gred A).
  4. Anda butuh 4 sudu besar susu pekat.
  5. Persiapkan 2 cawan tepong superfine/naik sendiri.
  6. Anda membutuhkan 1 sudu besar tepung jagung.
  7. Kamu perlu 1/2 cawan serbuk badam.
  8. Kamu siapin 1 sudu teh esen vanilla.
  9. Silahkan kamu persiapkan 3 sudu besar serbuk koko.
  10. Sediakan 1 sudu besar perisa koko/coffee/Mocha.

Step by step cara memasak Almond Butter Marble Cake

  1. Putar Butter dengan gula hingga kembang.
  2. Masokkan telor 1 per 1, putar perlahan hingga sebati.
  3. Masokkan camporan tepong naik sendiri dan tepong jagung. Kaup balik hingga sebati tp jangan terlalu lama. Campor esen vanilla..
  4. Ambik 1/4 adunan, camporkan dengan perisa Coffee/Mocha/Chocolate. Adunan putih dicampor dengan Badam kisar. Gaul sebati..
  5. Sudukan adunan putih dahulu. Kemudian tabur serbuk koko. Sudukan pula adunan Koko tadi.. Ulang proses ini berselang seli setiap warna, disekangi dengan taburan serbuk koko..
  6. Boleh lah dibakar selama 40-45 minit suhu 150-160 darjah. Bila masak sejukkan dahulu sebelom dihias. KakNet guna butter cream untuk hiasan. Dan tabur badam hirus yg dipanggang dia atas kek..

Begitulah pembahasan Almond Butter Marble Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Almond Butter Marble Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label