Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 22 Maret 2020

Cara memasak Kek kukus milo 3 bahan

Kek kukus milo 3 bahan ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek kukus milo 3 bahan yang bisa Anda jadikan ide. Soory gaisss kualiti video agak kurang memuaskan. Bila sudah berada di rumah dalam tempoh yang lama, bermacam-macam jenis menu yang ingin dicuba. Tambah pula bila keluarga dan anak-anak memang jenis suka makan, maka bersemangatlah si ibu nak turun ke dapur menunjukkan kehebatan.

Kek kukus milo 3 bahan Kek yang pernah menjadi viral sebelum ni tapi resepi yang saya buat ni bukan resepi viral. Resepi yang saya kongsikan ni walaupun banyak bahan daripada kek milo viral tu, tapi tetap senang dan mudah untuk disediakan. Cara membuat resipi untuk mangkuk milo kukus: Resepi Kek Milo Kukus Sukatan Cawan. kamu mampu membuat Kek kukus milo 3 bahan memakai 4 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek kukus milo 3 bahan

  1. Silahkan kamu persiapkan 2 cawan serbuk milo.
  2. Selain itu juga tambahkan 2 sudu besar susu pekat.
  3. Siapkan juga 4 biji telur (putih dan kuning).
  4. Kamu membutuhkan 1 sudu esen vanila.

Di samping itu, resipi milo lembu ni mempunyai rasa yang sangat baik dan anda semua mesti cuba kek kek milo ini. Resipi milo kukus ini mempunyai pelbagai resipi, terdapat preskripsi milo kukus dan. Resep Brownies Kukus Milo Tanpa Mixer - Brownies kukus milo merupakan salah satu kreasi resep brownies coklat sederhana yang ada di Indonesia. Step by step cara membuat brownies kukus milo keju ini tentu saja cukup mudah, simple dan no ribet.

Langkah cara memasak Kek kukus milo 3 bahan

  1. Masukkan ke semua bahan ke dalam blender.
  2. Blend sehingga sebati.
  3. Masukkan bahan yang telah diblend tadi ke dalam loyang yang telah disapukan marjerin disekelilingnya.
  4. Kukus dalam masa 45 minit.
  5. Taraaaa, dah siappppp.

Kreatif tak kreatifnya resepi ini boleh jadi menu petang yang enak, mahupun sarapan pagi yang menyelerakan. Tapis bahan jika ada ketul-ketul sebelum masuk ke dalam loyang. Sapu mentega dan tepung pada loyang sebelum masukkan adunan. Macam tak percaya je tanpa tepung kek akan menjadi. Endeus-nya brownies kukus dengan citarasa perpaduan bubuk Milo, kopi dan coklat bisa dengan mudah kamu bikin sendiri di rumah.

Begitulah pembahasan Kek kukus milo 3 bahan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek kukus milo 3 bahanpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label