Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 27 Februari 2020

Step by step membuat Kek Marble Oren Sunquick

Kek Marble Oren Sunquick ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble Oren Sunquick yang bisa kalian jadikan ide.

Kek Marble Oren Sunquick anda sanggup membuat Kek Marble Oren Sunquick pakai 10 bahan 6 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Silahkan sobat siapkan 240 g marjerin.
  2. Selain itu juga tambahkan 240 g gula castor.
  3. Anda membutuhkan 240 g tepung gandum (diayak).
  4. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil baking powder (diayak).
  5. Silahkan kamu siapkan 4 biji telur gred C.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1/4 cawan susu cair.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Silahkan kamu siapkan 2 sudu besar oren sunquick.
  9. Sediakan 1 sudu kecil emulco oren.
  10. Kamu butuh 1 sudu kecil pewarna oren.

Intruksi cara membuat Kek Marble Oren Sunquick

  1. Masukkan marjerin, gula castor, esen vanilla dan telur. Blendkan sehingga kembang dan ringan..
  2. Selepas blend, masukkan dalam mangkuk. Kemudian masukkan tepung gandum dan baking powder yang telah diayak bersama susu cair secara berselang seli..
  3. Gaulkan sehingga sebati dan tiada ketul-ketul. Kemudian bahagikan kepada 2 adunan..
  4. Adunan yang 1 lagi, masukkan 2 sudu besar oren sunquick, oren emulco dan sedikit pewarna oren. Kemudian gaulkan sehingga sebati dan sekata..
  5. Dah siap boleh sendukkan adunan secara berselang seli ke dalam loyang. Kemudian lorekkan bahagian atas menggunakan lidi atau chopstick..
  6. Akhir sekali, bolehlah dibakar atau kukus sehingga masak mengikut oven dan pengukus masing-masing. Saya menggunakan periuk noxxa kaedah steam selama 25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Marble Oren Sunquick terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Oren Sunquickkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label