Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 03 Desember 2020

Tutorial memasak Ayam paprik

Ayam paprik ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar seputar Ayam paprik yang bisa kalian jadikan wawasan. Menu Paprik Ayam ini memang menambat selera. Bukan saja mudah untuk disediakan, malah rasanya juga sangat menyelerakan. Kali ini kami ingin kongsikan Resepi Ayam Masak Paprik yang dipopularkan dari negara jiran Seperti kebanyakan masakan Thai yang lain, masakan ayam masak paprik ini memang kaya dengan.

Ayam paprik Kredit foto: Eda Arina & Syazlin Mansor (Gambar bukan menggunakan resepi di bawah). Paprik ayam merupakan menu yang cukup senang untuk dibuat kerana anda tidak perlu memasak menu. Resepi Ayam Masak Paprik berasal dari negara Thailand. anda mampu membuat Ayam paprik memakai 12 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam paprik

  1. Kamu butuh Dada ayam dipotong dadu.
  2. Sediakan 5 ulas bawang putih dipotong dadu.
  3. Kamu butuh 1 biji bawang besar.
  4. Siapkan juga 5 ulas cilipadi diketuk.
  5. Sediakan 4 batang serai diketuk.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 inc halia.
  7. Silahkan sobat siapkan 3 helai daun limau purut di koyak2.
  8. Anda butuh Lobak, kobis bunga, anak jagung.
  9. Kamu siapin 2 sudu besar sos tiram.
  10. Silahkan sobat siapkan 2 sudu besar cili sos.
  11. Selain itu juga tambahkan 1 sudu besar paste tomyam.
  12. Anda Memerlukan titik Sos perasa maggi beberapa.

Pedas, masam dan aroma lazat dari limau purut adalah sebab mengapa Paprik Ayam ini adalah masakkan menjadi kegemaran. Tidak kiralah anda guna ayam ke, daging, makanan laut atau belut. Gaul rata dan biarkan ayam sedikit kecut. Tambahkan sos cili, sos tiram dan kicap.

Step by step cara memasak Ayam paprik

  1. Bahan2 yang siap dipotong.
  2. Bersihkan ayam dan Bahan2 untuk sos.
  3. Tumis serai dan bawang putih. Masukkn cili sos, sos tiram dan paste tomyam. Tumis sekejap. Masuk ayam. Kacau sekejap. Masuk kan semua sayur, bawang, limau purut, halia, cilipadi dan beberapa titik sos perasa maggi. Letak garam sikit dahulu dan perasa. Akhir tabur bawang goreng dan daun ketumbar.

Kebiasaan ayam paprik boleh disediakan dengan dua cara sama ada berkuah atau sedikit kering. Selain daripada isi dada ayam , masakan paprik boleh diganti dengan. Ayam paprik merupakan makanan khas Thailand. Masyarakat malaysia dengan ayam paprik berpisah tiada. Oleh itu kali ini kami ingin berkongsikan resepi ayam paprik yang sedap ala restoran.

Begitulah pembahasan Ayam paprik terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam paprikartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label