Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 25 Desember 2020

Tutorial memasak Ayam Masak Kicap

Ayam Masak Kicap ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar seputar Ayam Masak Kicap yang dapat kamu jadikan contoh.

Ayam Masak Kicap anda sanggup membuat Ayam Masak Kicap manfaatkan 11 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Ayam Masak Kicap

  1. Anda perlu isi ayam. Dan dicampur juga dengan bahagian tulang. Digaul dengan 2 sudu kecil serbuk kunyit.
  2. Persiapkan biji kentang sederhana.
  3. Silahkan kamu siapkan tomato ceri.
  4. Sediakan biji bawang besar dihiris.
  5. Silahkan kamu persiapkan sudu besar bawang putih yg dicincang.
  6. Silahkan sobat siapkan inci halia dihiris.
  7. Sediakan juga sudu besar kicap pekat.
  8. Anda Memerlukan sudu besar kicap cair.
  9. Sediakan juga sudu besar sos cili.
  10. Silahkan kamu persiapkan garam.
  11. Silahkan sobat persiapkan gula.

Langkah cara memasak Ayam Masak Kicap

  1. Mula2 kita potong kentang dalam bentuk kiub. Kemudian kita goreng selama 3 minit. Jangan garing ye. Toskan dan letak tepi..
  2. Minyak tadi kita guna balik untuk goreng ayam. Sama juga kita goreng separuh masuk ayam tu. Lepas tu toskan dan letak tepi..
  3. Kita guna balik minyak tadi. Jika minyak banyak boleh buangkan dalam 2 sudu besar. Sekadar cukup untuk menumis bawang putih, merah dan halia. Tumis hingga naik bau..
  4. Boleh masukkan ayam. Lepas tu masukkan kicap pekat, manis dan sos cili. Gaul2 bagi sekata kemudian masukkan air dalam 2 cawan. Bagi mendidih kemudian masukkan kentang dan tomato. Perasakan dengan garam. Jika nak letak gula pun boleh. Ikut citarasa masing2. Masak hingga betul2 mendidih. Boleh matikan api..
  5. Siap sudah. Selamat mencuba!!.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Kicap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Masak Kicappostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label