Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 12 Desember 2020

Tutorial memasak Ayam Goreng Kunyit Rangup

Ayam Goreng Kunyit Rangup ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Kunyit Rangup yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Ayam Goreng Kunyit Rangup kamu mampu membuat Ayam Goreng Kunyit Rangup memanfaatkan 8 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Goreng Kunyit Rangup

  1. Kamu perlu ekor ayam.
  2. Sediakan juga sudu serbuk kunyit.
  3. Kamu siapin sudu serbuk kari.
  4. Sediakan juga sudu jintan kasar.
  5. Anda Memerlukan sudu ketumbar.
  6. Anda perlu sudu Garam.
  7. Kamu butuh sudu serbuk perasa.
  8. Sediakan juga sudu tepung jagung.

Langkah cara membuat Ayam Goreng Kunyit Rangup

  1. Ayam di potong kecil-kecil. Tumbuk ketumbar dan jintan kasar. Campurkan bersama serbuk kunyit, serbuk kari, garam dan serbuk perasa kedalam ayam..
  2. Perap dan simpan sebentar selama 30minit supaya ayam tersebut sebati..
  3. Setelah itu campurkan tepung jagung kedalam ayam tadi. Dan gaulkan sebati. Tepung ni yang buatkan dia rangup walaupun sejuk..
  4. Kemudian gorengkan ayam sehingga kekuningan dan angkat. Siap di hidang. Ayam goreng tadi boleh juga di gaulkan bersama sambal. Makan bersama nasi panas..

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kunyit Rangup terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kunyit Rangupkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label