Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 29 Desember 2020

Resep Ayam Goreng Sos Tiram

Ayam Goreng Sos Tiram ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar seputar Ayam Goreng Sos Tiram yang dapat kalian jadikan contoh. Program bual bicara memfokuskan isu kewanitaan, kanak-kanak dan keluarga keseluruhannya dengan menyediakan pelbagai topik menarik. Perasakan dengan sos tiram secukup rasa. Setelah masak dan cukup rasa, tutup api.

Ayam Goreng Sos Tiram Memasak sangat cepat, cuma lagi lama daging diperap dengan sos tiram, lagi lah sedap dan mesra. Goreng ayam setengah kering, angkat tiriskan. Tambahkan paprika dan cabai merah, aduk-aduk hingga layu. anda mampu memasak Ayam Goreng Sos Tiram memakai 8 bahan 3 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Goreng Sos Tiram

  1. Siapkan juga 5 ketul chicken ribs (dipotong kecil).
  2. Sediakan Bahan Kisar :.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 biji bawang merah.
  4. Persiapkan 5 ulas bawang putih.
  5. Kamu siapin 2 inci halia.
  6. Selain itu juga tambahkan 3 sudu besar sos tiram.
  7. Silahkan sobat persiapkan 5 sudu kicap lemak manis.
  8. Anda perlu 1/2 sudu gula.

Tuang air, saus tiram dan saus sambal, aduk hingga rata. Masukkan ayam goreng, masak hingga kuah mengental dan meresap. Hidangan ayam masak sos tiram bersama asparagus ini cukup menyelerakan dan berkhasiat. Menu ini sememangnya sangat sesuai untuk ibu yang berkerjaya dan tidak mempunyai banyak masa untuk memasak.

Langkah cara memasak Ayam Goreng Sos Tiram

  1. Masukkan kesemua Bahan Kisar ke dalam mesin pengisar..
  2. Perap dengan ayam selama 1jam. Lagi lama lagi sedap sebab bahan perapan meresap dengan lebih baik..
  3. Goreng sehingga garing. Angkat dan toskan. Sedia untuk dihidang. Selamat mencuba😊.

Ini kerana menu ini sangat mudah disediakan dan juga sedap dimakan. Masukkan sos tiram yg sudah dicampur air. Padamkan api dan terus cedokkan ke dalam pinggan. First tijme saya tengok resepi suhun goreng sos tiram. Masukkan hirisan daun kubi dan sawi.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Sos Tiram terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Sos Tiramartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label