Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 19 Desember 2020

Resep Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap

Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar seputar Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap yang dapat Anda jadikan wawasan. Namun begitu, untuk penyediaan makanan kanak-kanak bawah umur dua tahun, sebaiknya jangan meletakkan garam dan gula. Biarkan rasa itu wujud dari bahan semula jadi yang digunakan. Walau apapun, ibu boleh tukar sendiri bahan-bahan yang ingin digunakan mengikut kreativiti masing-masing.

Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap Video kali ini saya kongsikan tentang mee goreng pulak. Niat nak review jujur ayam baru KFC bbq crunch, TAPI zarol prank letak sos ghost pepper! Hari ni nak cerita pasal makaroni. anak saya ni tekak orang putih sikit. anda dapat memasak Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap mengfungsikan 7 bahan 2 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap

  1. Silahkan sobat persiapkan 2 keping ayam dada (nipis).
  2. Kamu membutuhkan 2 sudu tepung bestari.
  3. Silahkan kamu siapkan 1 sudu tepung beras.
  4. Silahkan sobat siapkan 1 sudu serbuk cili.
  5. Anda butuh Salad (hiasan).
  6. Silahkan kamu persiapkan Tomato ceri (hiasan).
  7. Kamu siapin Sos/mayonis.

Tak suka makan nasi sangat kecuali nasi yang ade rase macam nasi ayam, nasi tomato. Kalau saya masak nasi ayam simple dan sedap je hari ni. Guna separuh air rebusan tadi untuk memasak nasi dan asingkan separuh lagi untuk dijadikan SUP dengan menambah kiub ayam serta daun sup, daun bawang dan bawang goreng sebagai hiasan. Golongan muda dan kanak-kanak sangat menggemari menu ini tambahan pula mereka ini semua masih sihat-sihat dan selera makan Hari ini kami akan kongsikan resepi special ayam goreng KFC yang memang tip top menjadi.

Step by step cara memasak Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap

  1. Potong dada ayam secara 'fillet'. Bancuh 1 sudu tepung bestari dan rendamkan ayam yang telah dipotong. Campurkan tepung bestari, tepung beras dan serbuk cili (campuran kering). Salutkan tepung kering kepada ayam yang telah direndam. Buat 2 kali untuk salutan yang cantik setelah digoreng. Kemudian,goreng. Siap!.
  2. Hiaskan dengan sayuran kegemaran anak-anak. Sediakan sos/mayonis..

Resepi ini diupload oleh Muhairi Ery di. Ayam goreng pastinya digemari oleh semua orang tidak kiralah kanak-kanak mahupun kita yang dah dewasa ini. Lagi-lagi kalau dapat makan panas-panas memang sedap! Ia juga salah satu menu masakan yang senang dan mudah untuk dimasak. Biasanya, kalau nak jimat masa, kita akan.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedap terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Kanak2 SuperSimpleSedapkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label