Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 08 Desember 2020

Resep Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar mengenai Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 yang dapat Anda jadikan ide.

Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 anda mampu memasak Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 gunakan 12 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

  1. Anda membutuhkan 12 ketul ayam.
  2. Anda butuh 5 batang serai.
  3. Kamu membutuhkan 3 inci halia.
  4. Sediakan juga 1 biji bawang besar.
  5. Silahkan kamu siapkan 1 labu bawang putih.
  6. Kamu siapin 2 inci kunyit.
  7. Anda membutuhkan 2 sudu makan madu.
  8. Siapkan juga 1 sudu makan garam.
  9. Anda butuh 2 sudu makan rempah kari.
  10. Sediakan juga 2 sudu makan sos tiram.
  11. Selain itu juga tambahkan 1 sudu makan jintan manis.
  12. Silahkan sobat persiapkan 2 tangkai daun kari(terpulang).

Step by step cara membuat Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

  1. Sediakan bahan-bahan perapan ayam.
  2. Blender bawang merah,putih dan halia. Tumbuk kasar jintan manis,serai dan lengkuas. Manakala lengkuas hendaklah diperah airnya terlebih dahulu untuk dapatkan hampas sahaja..
  3. Masukkan kesemua bahan kedalam bekas berisi ayam..
  4. Gaulkan ayam sehingga sebati dan perap selama 2 jam keatas. Simpan didalam peti sejuk..
  5. Kemudian ayam yang telah diperap kita masak atas api tanpa air. Masak sehingga air perapan dari ayam tadi kering atau sampai ayam separuh masak. Jadi ayam yang dah dimasak kita boleh simpan dalam peti untuk buat stok bekal ditempat keje selama 3 hari..Jika nak menggoreng hanya perlu goreng sekejap sahaja dengan api kuat untuk dapatkan kerangupan diluar dan lembut di dalam. Goreng bersama dengan daun kari jika ada.Perghh wangi..Selamat Mencuba😘🥰.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label