Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 26 Desember 2020

Panduan membuat Ayam salai masak lemak bersama maman

Ayam salai masak lemak bersama maman ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar tentang Ayam salai masak lemak bersama maman yang bisa Anda jadikan inspirasi. Kisar halus ataupun tumbuk cili padi bersama kunyit hidup hingga lumat. Kemudian curahkan ke dalam periuk bersama ayam kampung dan masukkan serai yang telah dititik tadi. Masak ungkep ayam dengan bumbu haluskan sampai matang.

Ayam salai masak lemak bersama maman Tumis bumbu halus, masukkan batang serai, daun salam, daun jeruk dan. Setelah daging lembut, baru dimasukkan santan. Masak lemak ayam, masak lemak daging, masak lemak ikan keli dan rendang itik - semuanya Dan daun maman pula, diguna untuk masak rendang itik atau masak lemak ayam kampung Istimewanya produk salai, ia boleh disimpan lama. kamu sanggup membuat Ayam salai masak lemak bersama maman gunakan 9 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Ayam salai masak lemak bersama maman

  1. Sediakan 2 ekor ayam di salai(utk resepi ini saya hanya masak sebelah sahaja).
  2. Anda butuh Semangkuk jeruk maman(klau tiada yg jeruk,maman segar pun boleh.celur sekejap dengan air panas).
  3. Kamu siapin 2 biji bawang.
  4. Kamu siapin 2 inci serbuk kunyit.
  5. Siapkan juga 2 batang serai.
  6. Selain itu juga tambahkan 15 biji cili(suka pedas boleh lebihkan lagi).
  7. Sediakan 1 keping asam keping.
  8. Anda membutuhkan 1 kotak santan.
  9. Siapkan juga 1 sudu garam/ secukup rasa.

Zaini Salai House dibuka sejak tujuh tahun lepas. Kontrakan Abg. apapun versinya masakan ini tetap sedap karena kuah yang terasa pedas dan daging ayam yang mat gebu membuat makanan ini banyak digemari oleh orang banyak dan salah satunya adalah suami saya yang setiap akhir week pasti meminta saya untuk membuat ayam masak lemak cili api ni..lauk kegemaran ibunya Itik Salai Masak Lemak Cili Padi di sekitar Negeri Sembilan dalam Pengemar gulai lemak cili padi mesti terliur tengok. Tak cukup makan di restorn, Puan Sabariah untuk dijadikan bekal makan sambil berkelah di Pantai Port Dickson bersama menantu dan cucunya. Masak lemak cili padi dan masak lemak tempoyak merupakan antara hidangan masak lemak paling popular.

Intruksi cara memasak Ayam salai masak lemak bersama maman

  1. Ayam di salai menggunakan kayu api.gaul garam kunyit.kemudian salai hingga agak kering.sediakan bahan2.ayam dipotong kecil..
  2. Kisar bawang,cili dan kunyit hidup.masukkan bahan kisar tadi ke dalam periuk bersama santan dan juga serai.buka api dapur dan sentiasa kacau hingga mendidih..
  3. Setelah mendidih masukkan pula maman.masukan juga garam.kacau lagi.biarkan selama sepuluh minit,perasakan garam dan boleh tutup api.siap.sedia utk dihidangkan.selamat mencuba..

Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak lemak ni. Lain orang, lain negeri, lain caranya. Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Nasi lemak juga bisa dimasak dengan rice cooker.

Begitulah pembahasan Ayam salai masak lemak bersama maman terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam salai masak lemak bersama mamankonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label