Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 03 Desember 2020

Panduan memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

Ayam Goreng Air Fryer ala KFC ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Air Fryer ala KFC yang bisa kalian jadikan wawasan.

Ayam Goreng Air Fryer ala KFC kamu bisa memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC memakai 13 bahan 2 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

  1. Sediakan 4 @5 ketul ayam.
  2. Anda butuh 1 cawan tepung gandum (jika nak guna tepung Bestari pun boleh).
  3. Silahkan sobat siapkan 2 cawan buttermilk~(2 cawan susu segar+1 sudu besar cuka).
  4. Anda butuh 4 sudu teh paprika.
  5. Anda perlu 3 sudu teh white pepper (lada putih).
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu teh black pepper (lada hitam).
  7. Anda perlu 1 sudu teh dried mustard.
  8. Sediakan juga 1 sudu teh ground ginger.
  9. Anda perlu 1/2 sudu teh thyme.
  10. Kamu siapin 1/2 sudu teh basil.
  11. Anda perlu 1/3 sudu teh oregano.
  12. Anda perlu 3 sudu teh garlic & herbs salt.
  13. Selain itu juga tambahkan 2 sudu teh garam (Kakmie guna garam pink himalaya).

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

  1. Perap ayam bersama buttermilk selama 2@3 jam. Campurkan semua bahan-bahan kering dan gaul sebatikan. Celup ayam dalam bahan campuran. Golek-golekkan (14-15 kali golek) supaya seluruh isi ayam bersalut cantik..
  2. Sapu minyak (bahagian bawah bakul air fryer) dan panaskan sekejap 2@3 minit bakul air fryer tu ye. Kemudian susun ayam ke dalam bakul air fryer dan spray sikit minyak kat isi ayam. Set kan air fryer : ▪️suhu 180 darjah ▪️masa 20-25 minit (ikut kuantiti) Balik-balikkan separuh masa dan spray sikit minyak lagi..

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Air Fryer ala KFC terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Air Fryer ala KFCartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label