Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 20 Desember 2020

Cara memasak Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar mengenai Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 yang dapat kamu jadikan inspirasi.

Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 kamu dapat memasak Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 memanfaatkan 12 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

  1. Kamu butuh 12 ketul ayam.
  2. Kamu butuh 5 batang serai.
  3. Silahkan kamu persiapkan 3 inci halia.
  4. Kamu siapin 1 biji bawang besar.
  5. Silahkan kamu persiapkan 1 labu bawang putih.
  6. Silahkan sobat siapkan 2 inci kunyit.
  7. Anda perlu 2 sudu makan madu.
  8. Kamu butuh 1 sudu makan garam.
  9. Kamu butuh 2 sudu makan rempah kari.
  10. Kamu perlu 2 sudu makan sos tiram.
  11. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu makan jintan manis.
  12. Silahkan kamu siapkan 2 tangkai daun kari(terpulang).

Intruksi cara membuat Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18

  1. Sediakan bahan-bahan perapan ayam.
  2. Blender bawang merah,putih dan halia. Tumbuk kasar jintan manis,serai dan lengkuas. Manakala lengkuas hendaklah diperah airnya terlebih dahulu untuk dapatkan hampas sahaja..
  3. Masukkan kesemua bahan kedalam bekas berisi ayam..
  4. Gaulkan ayam sehingga sebati dan perap selama 2 jam keatas. Simpan didalam peti sejuk..
  5. Kemudian ayam yang telah diperap kita masak atas api tanpa air. Masak sehingga air perapan dari ayam tadi kering atau sampai ayam separuh masak. Jadi ayam yang dah dimasak kita boleh simpan dalam peti untuk buat stok bekal ditempat keje selama 3 hari..Jika nak menggoreng hanya perlu goreng sekejap sahaja dengan api kuat untuk dapatkan kerangupan diluar dan lembut di dalam. Goreng bersama dengan daun kari jika ada.Perghh wangi..Selamat Mencuba😘🥰.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18 terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Berempah stok bekal ke tempat kerja #phopbylinimohd #batch18artikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label