Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 27 November 2020

Tutorial memasak Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd

Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar tentang Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd yang dapat kamu jadikan contoh. Resepi AYAM MASAK KICAP BEREMPAH ini memang sedap dimakan bersama nasi putih ketupat dll. Diharap Video toturial AYAM MASAK KICAP BEREMPAH ini dapat memberi. Ayam masak kicap berempah ini terbang dari negeri Johor tau.

Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd Kali ni saya mahu mencuba resepi ayam kicap yang lain sedikit. So memang patut anda cuba resepi ayam kicap berempah yang simple ni. Saya sendiri selalu memilih Ayam Masak Kicap Berempah ini kerana ianya berbeza dengan resepi Ayam Masak Kicap yang biasa. anda sanggup memasak Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd memakai 19 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd

  1. Sediakan ketul ayam.
  2. Anda membutuhkan biji kentang(besar) digoreng dahulu.
  3. Silahkan sobat persiapkan Sebijik bawang besar.
  4. Silahkan kamu persiapkan bawang putih.
  5. Kamu perlu Setengah inci halia.
  6. Persiapkan sudu kecil jintan manis.
  7. Silahkan sobat persiapkan sudu kecil jintan putih.
  8. Sediakan juga sudu kecil ketumbar.
  9. Anda Memerlukan Bahan bertanda * dikisar.
  10. Silahkan kamu persiapkan sudu kecil serbuk kunyit.
  11. Sediakan juga kulit kayu manis.
  12. Sediakan kuntum bunga lawang.
  13. Kamu perlu biji buah pelaga.
  14. Silahkan sobat persiapkan sudu kecil serbuk lada hitam.
  15. Sediakan juga kuntum bunga cengkih.
  16. Silahkan kamu persiapkan Air secukupnya.
  17. Kamu butuh Kicap pekat secukupnya.
  18. Selain itu juga tambahkan Kicap cair lemak manis secukupnya.
  19. Persiapkan Garam, gula, secukup rasa.

Rasanya boleh cuba tak resepi Ayam Masak Kicap Berempah Mamak ni? Apakata mencubanya untuk dihidangkan sebagai menu sedap di bulan Ramadhan. Tapi untuk resepi masak kicap berempah stail mertua nanti Dya buat okay? Takpun yang duk berdua je dengan suami kat rumah bolehla cuba resepi ringkas ayam masak kicap nih.

Langkah cara membuat Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd

  1. Kisar halus bahan yang bertanda bintang*, serbuk kunyit dan perap ayam dalam 10 minit.
  2. Panaskan minyak, tumis rempah 4 sekawan sehingga naik bau. Kemudian masukkan ayam yang telah diperap tadi. Tutup kuali seketika. Kemudian masukkan air sedikit untuk lembutkan ayam.
  3. Apabila ayam sudah empuk, masukkan kicap pekat, kicap cair lemak manis,gula garam secukup rasa. Kemudian masukkan serbuk lada hitam dan kentang yang sudah digoreng tadi. Masak seketika, kemudian boleh dihidangkan..
  4. Boleh.

Bahan-bahan yang digunakan pun ringkas je. Banyak-banyak resipi ayam, yang paling mudah buat dan gerenti bertambah ialah ayam kicap berempah. Resepi ayam masak kicap berempah - cepat dan simple. Sempena bulan puasa ni, Iday akan cuba update entry resepi masakan yang Iday masak untuk berbuka puasa. Yang pasti, resepi ini sangat mudah dan cepat.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Masak Kicap Berempah #phopbylinimohdkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label