Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 28 November 2020

Resep Ayam telur masin

Ayam telur masin ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Ayam telur masin yang dapat kamu jadikan contoh. Ayam mentega telur masin ni lebih kurang rasa macam butter chicken yang biasa. Siapa yang dah pernah cuba resepi butter chicken, patut cuba resepi ni. Kini anda boleh hasilkan telur masin homemade untuk hidangan keluarga ahnya menggunakan telur ayam.

Ayam telur masin Dalam video ini saya ingin menunjukkkan cara bagaimana saya membuat telur masin menggunakan telur ayam. Terdapat perbezaan antara telur masin dari telur. Ini resepi ayam telur masin yang cukup enak bila dinikmati bersama sepinggan nasi panas. anda mampu memasak Ayam telur masin pakai 9 bahan 5 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Ayam telur masin

  1. Silahkan sobat persiapkan 5 keping ayam dada.
  2. Anda membutuhkan 5 ulas bawang putih.
  3. Anda Memerlukan 5 tangkai cili.
  4. Kamu membutuhkan 2 sudu butter.
  5. Anda Memerlukan 2 tangkai daun kari.
  6. Anda butuh 1 keping cheese chedar.
  7. Anda membutuhkan 100 ml susu cair atau susu sejat.
  8. Anda perlu 1 sudu garam.
  9. Kamu perlu 1 sudu serbuk perasa.

Malah ia merupakan hidangan yang cukup lazat dan sangat menyelerakan terutama bagi peminat telur masin! Telur masin merujuk kepada telur yang diawet dengan menggunakan garam bagi mengekalkan ketahanannya. Jenis telur masin yang paling popular adalah telur itik. Kecilkan api dan campur sotong goreng ke dalam adunan kuning telur.

Langkah cara memasak Ayam telur masin

  1. Potong ayam dadu dan digoreng. Angkat letak tepi dahulu..
  2. Telor masin di rebus dan di lenyek halus.
  3. Tumis bawang putih dan cili sehingga naik bau. Masukkan daun kari..
  4. Masukkan butter dan telur masin tadi. Letakkan susu. Di gaul hingga rata..
  5. Letakkan cheese.masukkan ayam yang di goreng tadi. Sehingga rata. Dah siap..

Apabila telah sebati, bolehlah matikan api. Telur masin homemade rasanya lebih sedap dari yang kita beli atau makan di kedai. Apa yang paling penting ialah harga yang MURAH! Untuk rasa telur masin yang lebih menyengat, gandakan penyediaan sos telur masin dan hidang sebagai sos pencicah. Atau ada juga bisa menggantinya dengan telur bebek kalau Langkah kedua adalah membuat telur ayam fuyunghainya.

Begitulah pembahasan Ayam telur masin terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam telur masinartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label