Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 19 November 2020

Resep Ayam masak kicap simple

Ayam masak kicap simple ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Ayam masak kicap simple yang dapat sobat jadikan ide. Lagi yang saya tengok ialah ayam masak kicap yang sangat simple, sesuai untuk hidangan anak anak kecil yang tidak boleh mengambil makanan pedas. Jadi hari ini, saya memasak ayam masak kicap seperti Fasha Sanda. Masak kicap kosong kerana tidak diletakkan cili kisar atau serai atau.

Ayam masak kicap simple Jadinya guna apa barang yang ada je kat rumah. Sebenarnya ada banyak versi nak masak kicap nih. Tapi untuk orang Johor macam Dya, mama selalu masak kicap jenis simple je. anda bisa memasak Ayam masak kicap simple menggunakan 19 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Ayam masak kicap simple

  1. Kamu siapin 1 biji bunga lawang.
  2. Sediakan juga 2 biji buah pelaga.
  3. Anda perlu 3 biji cengkih.
  4. Anda butuh 1/2 batang kayu manis.
  5. Anda butuh 2 biji bawang merah hiris.
  6. Kamu perlu 2 biji bawang putih hiris.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1/2 bawang holland hiris.
  8. Sobat juga memerlukan 1/2 inci halia.
  9. Persiapkan 4 biji cili padi hiris.
  10. Kamu siapin 2 biji cili besar hijau.
  11. Silahkan sobat siapkan 4 sudu kicap.
  12. Kamu siapin 1 sudu sos tiram.
  13. Kamu membutuhkan 1 sudu sos cili.
  14. Silahkan sobat siapkan 1 sudu garam.
  15. Selain itu juga tambahkan 1 sudu gula merah.
  16. Selain itu juga tambahkan 1 sudu secukup rasa.
  17. Siapkan juga 1/2 kg ayam digaul garam & kunyit.
  18. Anda butuh Minyak.
  19. Silahkan kamu siapkan 1/2 cawan air cuckoo.

Hai ,hari ni Husna nk share resepi ayam masak kicap versi busu Odah,busu Odah asal dari Sarawak,cara nk masak pon senang jer. Ayam masak kicap is one Malay dish which is commonly found in Malaysia or even in Indonesia. The Malay word 'ayam' refers to chicken, 'masak' means cook and 'kicap' brings the meaning of soy sauce. This sweet and spicy chicken dish uses a blend of spices along with a combination of dark soy sauces.

Intruksi cara memasak Ayam masak kicap simple

  1. Goreng ayam dalam mintak penuh, api sederhana. Ketepikan..
  2. Tumis bahan rempah, bawang & cili sampai naik bau..
  3. Masukkan kicap,sos, bahan perasa & air sehingga didih..
  4. Masukkan ayam & gaul rata. Siap & hidang..

Ayam masak kicap or chicken cooked in soy sauce recipe uses soy sauce, oyster sauce, tomato sauce, and chili paste for a deliciously sweet and Ayam Masak Kicap Pedas or the Spicy Soy Sauce Chicken ready to be served with steam rice. Looks can be deceiving and this dish actually taste great! Resepi ayam masak kicap style gorengan ayam. Masukkan kicap, sos tiram, lada hitam dan ayam. Masukkan cili hijau dan cili merah.

Begitulah pembahasan Ayam masak kicap simple terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam masak kicap simplekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label