Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 16 November 2020

Resep Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd

Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next adalah gambar berkaitan dengan Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd yang dapat Anda jadikan ide.

Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd anda bisa membuat Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd mengfungsikan 7 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd

  1. Anda Memerlukan biji bawang besar.
  2. Silahkan kamu siapkan halia.
  3. Anda Memerlukan Ayam potong 5@6 ketul.
  4. Anda butuh Rempah masak kicap mak siti.
  5. Kamu siapin Kicap.
  6. Kamu siapin bawang.
  7. Silahkan sobat persiapkan Tomato.

Intruksi cara membuat Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd

  1. Sediakan bahan bahan. Ayam gaul dengan sedikit kunyit..
  2. Panaskan minyak dan tumis bawang, halia. Bila dah naik bau masukkan 2sb rempah mak siti dan kicap. Gaul sebati..
  3. Masukkan air secukupnya. Masukkan ayam dan biarkan ayam masak didalam kuah. Bila ayam dah masak masukkan tomato dan biarkan sebentar..
  4. Dah nampak pekat masukkan daun bawnag potong dan tutup api dapor. Gaul sahaja. Ayam kicap is done!!! Selamat memasak!😊.

Begitulah pembahasan Ayam Kicap #phoPbyLiniMohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Kicap #phoPbyLiniMohdartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label