Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 21 November 2020

Panduan membuat Kurma ayam

Kurma ayam ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar seputar Kurma ayam yang bisa kamu jadikan wawasan. Episod kali ini aku kongsikan resipi ayam masak kurma atau kurma ayam. Selamat Mencuba dan moga bermanfaat. kurma ayam simple dan sedap, kari ayam resepi, kurma ayam sedap, ayam kari tanpa santan, kurma ayam yatie kitchen, kurma ayam indian style, kurma ayam azie kitchen, kurma ayam eina azman. Bahan bahan Kacau rata dan biarkan sehingga ayam kecut dan naik minyak.

Kurma ayam Kurma & ayam tidak boleh dipisahkan maka tercetuslah kurma ayam kenchana devi masterchef celebrity. Untuk resepi ayam kurma kali ini, terima kasih kepada Puan Mariana Zainal atas resepi. Add cinnamon,star anise and the spices. anda sanggup memasak Kurma ayam menggunakan 14 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kurma ayam

  1. Silahkan kamu persiapkan Ayam setengah ekor.
  2. Silahkan sobat siapkan Bawang besar 1 biji (potong bulan).
  3. Silahkan sobat siapkan Bawang putih 2 ulas (hiris panjang).
  4. Kamu membutuhkan Halia 1 inci (hiris panjang).
  5. Sediakan juga 1 kiub ayam maggi.
  6. Anda Memerlukan 1 kotak santan.
  7. Kamu butuh 1 biji tomato.
  8. Anda Memerlukan 1 keping asam gelugur.
  9. Anda membutuhkan Kentang 2 biji (potong 4).
  10. Silahkan kamu persiapkan 1 paket Serbuk rempah kurma.
  11. Persiapkan 4 biji lada kecil bersama tangkai (boleh letak cili besar hiris).
  12. Selain itu juga tambahkan Sedikit minyak masak.
  13. Sediakan juga Garam dan gula secukup rasa.
  14. Anda butuh Air 1 mangkuk.

Add the Kurma powder,almond,kaskas and pepper. Stir for a minute or two. Resipi Ayam Masak Kurma, hidangan yang tak asing lagi setiap di kenduri kendara. Hindangan mudah dan sedap, pastikan anda menggunakan santan dan ayam yang segar bagi mendapatkan rasa yang.

Intruksi cara membuat Kurma ayam

  1. Masukkan minyak masak sedikit dan tumiskan bwg besar,beg putih dan halia yg telah dihiris sehingga kekuningan.
  2. Masukkan serbuk kurma dan sedikit air. Dan masukkan ayam. Dan tambah air lagi. Ttp periuk biarkan ayam empuk dahulu..
  3. Selepas ayam agak empuk masukkan santan kentang,kiub ayam maggi,asam gelugur,garam dan gula.tutup periuk sehingga kentang empuk. Dah agak2 empuk rasalah kuah. Kalau dah cukup rasa. Masukkan tomato dan cili kecil. Boleh ttp api. Siap.
  4. Selamat mencuba..

Ayam kurma dimasak dalam kuah opor? Menu ini bisa membuatmu terlihat jago di dapur. Daripada penasaran, yuk kita buat dengan resep ini! Ayam Masak Kurma ini menjadi pilihan anak-ii. Ayam Masak Kurma juadah masakan ayam yang boleh dimakan bersama nasi putih dan juga nasi beriani.

Begitulah pembahasan Kurma ayam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kurma ayamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label