Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 26 Oktober 2020

Resep Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto

Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Next merupakan gambar seputar Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto yang bisa kamu jadikan inspirasi.

Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto kamu bisa memasak Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto memanfaatkan 7 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto

  1. Sediakan juga 2 keping ayam bahagian paha penuh (whole leg).
  2. Kamu membutuhkan 1/2 mangkuk susu segar (k.ha guna santan pekat).
  3. Anda perlu 1/2 biji lemon diperah ambil airnya (3 camca besar).
  4. Kamu perlu 1/2 camca besar garlic salt Hexa.
  5. Sediakan 1 camca besar serbuk cajun Hexa.
  6. Sobat juga memerlukan 1 camca besar serbuk lemon pepper Hexa.
  7. Kamu butuh 1 camca besar serbuk bbq seasoning Hexa.

Langkah cara membuat Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto

  1. Sediakan bahan-bahannya..
  2. Buang kulit ayam dan bahagian berlemak yang ada,rendam dan basuh dengan air bercampur tepung gandum untuk menghilangkan bau hanyirnya.Cuci bersih dengan air biasa,tos dan ketepikan..
  3. Sediakan bahan buttermilk.Masukkan air lemon ke dalam santan pekat,kacau hingga bercampur-rata.Biarkan selama beberapa minit sehingga ia menjadi pekat dan berketul-ketul..
  4. Masukkan serbuk garlic salt,serbuk cajun,bbq seasoning dan lemon pepper ke dalam bancuhan buttermilk tadi.Kacau hingga bercampur rata..
  5. Lumurkan ke seluruh bahagian ayam,perap dalam 1 hingga 2 jam (simpan dalam peti sejuk)..
  6. Panaskan kuali tidak melekat.Panggang ayam dengan api kecil dan kuali tertutup sehingga masak.Semasa memanggang,balikkan setelah bahagian bawahnya masak @ kekuningan.Bakar ayam sehingga hampir kering (sedikit lembab).Tutup api..
  7. Hidangkan.Sedap diratah begitu sahaja,sebaiknya dihidangkan bersama salad sayuran dan ubi kentang rebus tetapi tiada dalam stok.Boleh juga dihidangkan bersama nasi..

Begitulah pembahasan Ayam Panggang Buttermilk Versi Keto terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Panggang Buttermilk Versi Ketokonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label