Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 23 September 2020

Tutorial memasak Popia bergedil

Popia bergedil ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya merupakan gambar tentang Popia bergedil yang bisa Anda jadikan contoh. Bahan-bahan: Kulit popia Kentang Daging kisar Bawang holland Daun sup Daun bawang Lada putih/lada sulah Sedikit garam Telur Minyak untuk menggoreng Selamat. Hai assalamualaikum 😁 puasa dah dekat tapi bazar Ramadhan takde tahun ni sapa Yang teringin nak makan begedil jom la try buat popia begedil daging burger ni. POPIA BERGEDIL Susah nak cari tauhu tp craving bergedil?

Popia bergedil Perfect to snack on its own or to accompany many dishes. Also known as bergedil or begedil. Kulit popia senang disimpan dan tahan lama, jadi kita boleh buat bila-bila masa sahaja.. anda mampu memasak Popia bergedil manfaatkan 25 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Popia bergedil

  1. Anda perlu Untuk inti.
  2. Silahkan kamu persiapkan Daging @ Ayam kisar.
  3. Siapkan juga Bawang merah.
  4. Silahkan sobat siapkan Cili masak.
  5. Sediakan juga Kentang.
  6. Siapkan juga Daun sup.
  7. Kamu membutuhkan Daun bawang.
  8. Kamu perlu Serbuk lada sulah.
  9. Anda perlu maaf saya tiada sukatan setiap bahan semua main letak sahaja.
  10. Silahkan sobat siapkan Untuk gam kulit popia.
  11. Anda butuh Kulit popia.
  12. Anda membutuhkan Telur.
  13. Sediakan Tepung jagung.
  14. Anda butuh Kuah kicap.
  15. Kamu siapin Cili api.
  16. Persiapkan Bawang putih.
  17. Silahkan kamu persiapkan Air.
  18. Sediakan juga Kicap lemak manis.
  19. Kamu siapin Kicap pekat.
  20. Silahkan kamu persiapkan Sos tiram.
  21. Sediakan juga Gula merah.
  22. Silahkan sobat persiapkan Tepung jagung.
  23. Kamu siapin Untuk goreng.
  24. Silahkan kamu siapkan Telur.
  25. Persiapkan Tepung jagung.

Fill up the Fried tofu with bergedil mixture. Put egg in a bowl and whisk with fork. Serve the tofu bergedil with chilli sauce. Popia bergedil dia sedap. naz @nazurahjanudin.

Step by step cara memasak Popia bergedil

  1. Kentang digoreng dan di lenyekkan..
  2. Tumis dgn sedikit minyak bawang merah dan cili masak. Kemudian masukkan daging @ ayam kisar goreng sehingga kering airnya..
  3. Gaulkan bahan daging @ ayam yg ditumis td bersama dgn kentang yg sudah dilenyek. Masukkan daun sup, daun bawang dan perasakan dengan serbuk lada sulah. Gaul² dan gentelkan.
  4. Kemudian yang digentelkan letak di atas kulit popia untuk digulungkan. Dibahagian hujung selepas digulungkan perlu digam dgn telur. Sebelah ditutup sebelah tidak(terpulang kepada anda)..
  5. Sebelum itu kocakkan telur bersama dgn sedikit tepung jagung. Kemudian celupkan popia tadi dan gorengkan di dalam minyak yang panas..
  6. Untuk kuah kicap. Blender cili api,bawang putih bersama air kemudian masukkan kedalam periuk bersama kicap lemak manis, kicap pekat, sos tiram dan gula merah kacau sebati diatas api. Kemudian selaraskan kepekatan kuah dengan mencampurkan bancuhan tepung jagung..

Sy ada menjual Popia Bergedil bersama sambal kicap pedas sepanjang pkp. Semalam aku teringin nak makan bergedil. Daripada start enjin mengagau satu town untuk mencari bergedil, baik jelah buat sendiri ye tak. Menu bergedil hidangan paling simple dan sedap dinikmati, boleh digabungkan Panaskan minyak dan goreng bergedil hingga kuning keperangan. Angkar dan sedia dihidangkan dengan pencicah.

Begitulah pembahasan Popia bergedil terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Popia bergedilartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label