Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 07 September 2020

Tutorial memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP

👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP yang bisa kalian jadikan contoh. Koleksi lauk pauk mudah dan sedap yang anda boleh masak untuk hidangan keluarga. Anak-anak pasti suka sebab menggunakan kicap. Biarkan isi ayam empuk dan air ayam kering sedikit baru masukkan kicap pekat dan air asam Jawa.

👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP Yang simple begitu, juga yang tak jemu dinikmati. Walaupun sekadar ikan kembong goreng, tidak semua kita pandai menggoreng ikan. Semalam sempat jugakla masak lauk ayam masak kicap. kamu dapat memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP memanfaatkan 15 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP

  1. Sobat juga memerlukan 6 ketul ayam+kunyit size sederhana.
  2. Silahkan sobat persiapkan 2 batang serai(dihiris nipis).
  3. Kamu membutuhkan 1 inci halia*.
  4. Sobat juga memerlukan 2 ulas bawang merah*.
  5. Selain itu juga tambahkan 4 ulas bawang putih*.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 batang kayu manis.
  7. Anda membutuhkan 2 kuntum bunga lawang.
  8. Sediakan Kicap manis.
  9. Kamu membutuhkan 2 sudu makan sos cili.
  10. Siapkan juga 1/4 cawan air asam.
  11. Sediakan Bawang besar potong bulat(hiasan).
  12. Anda Memerlukan 5 tangkai Cili padi (diketuk).
  13. Persiapkan 1 biji tomato dipotong(hiasan).
  14. Kamu siapin Minyak.
  15. Silahkan sobat persiapkan Garam+serbuk perasa+gula.

Cara masak resepi ayam masak kicap: Gaulkan ayam dengan kunyit kemudian goreng separuh masak dalam kuali berasingan. Mak selalu buat ayam kicap ni, tapi dia tambah daun limau purut & serai. Masak ungkep ayam dengan bumbu haluskan sampai matang. Oleskan madu dan minyak goreng pada Cara memasak: a.

Step by step cara memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP

  1. Ayam digoreng separuh masak. Angkat dan ketepikan..
  2. Tumbuk bahan yang bertanda(*). Panaskan kuali, guna minyak ayam goreng tadi lagi sedap. Tumiskan bahan tumbuk, kayu manis, bunga lawang dan serai sehingga naik bau..
  3. Masukkan air asam. Kacau rata. Agak mendidih masukkan kicap dan sos Kacau sehingga pecah minyak. Masukkan ayam separuh masak tadi..
  4. Perasakan dengan gula+garam dan serbuk perasa. Kacau rata..
  5. Agak didih, masukkan cili padi, tomato dan bawang. Agak layu sedikit tutup api dan boleh dihidangkan.. Rasa dia.. Ermmmm sedapp sangat..

Cuci bersih ayam lalu rebus hingga matang, tiriskan. b. Tumis bumbu halus, masukkan batang serai, daun salam, daun jeruk dan. Lauk pauk Ayam Goreng Rempah. fidadaud@myresipi.com. Bakar ayam dalam oven/microwave sehingga masak dan tumbuk daging sehingga sedikit hancur. Masukkan sos tomato, sos cili, sos tiram dan kicap manis Biarkan mendidih sekejap dan masukkan pula sedikit air. masukkan serai.

Begitulah pembahasan 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAP terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM SERAI MASAK KICAPartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label