Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 09 September 2020

Tutorial memasak Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh

Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh yang dapat sobat jadikan contoh. Resipi & Cara Masak Sardin Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh Jom cuba. Sedap dimakan dengan nasi panas Music: Tuesday Musician. ". Daging Bakar masak Lemak Cili Api campur Belimbing buluh, Ni cahaya cukup baru nampak kuning dan lemaknya". resepi / cara masak.

Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh Resepi kali ini saya masak Belimbing Masak Lemak Cili Padi cara yang mudah. Belimbing rebus ni boleh disimpan dalam peti sejuk sebagai. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi. anda bisa memasak Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh menggunakan 12 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh

  1. Persiapkan 1 kilo ayam(dalam 9 Ketul).
  2. Kamu membutuhkan 1 kotak kecil santan.
  3. Sediakan juga 7 bijik Belimbing Buluh (boleh tambah/ lebihkan kalau suka).
  4. Anda perlu 3 inci kunyit hidup*.
  5. Anda butuh 2 inci halia*.
  6. Kamu membutuhkan 3 batang serai*.
  7. Kamu siapin 35 bijik cili padi*.
  8. Sediakan 5 helai daun limau purut.
  9. Kamu perlu 1 helai daun kunyit.
  10. Silahkan kamu persiapkan 1 sdt garam halus(ikut kesesuaian cita rasa).
  11. Sediakan juga 1 sdt gula.
  12. Kamu perlu Secubit serbuk perasa.(jika perlu).

Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Antaranya masak lemak putih, masak lemak kuning kunyit hidup dan masak lemak cili api.

Step by step cara memasak Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh

  1. Cuci bersih semua bahan dalam gambar...kisar semua bahan2 yang bertanda*.
  2. Masukan ayam kedalam periuk...(akk suka guna kuali senang permukaan yg lebar siap baru salin dlm periuk😍)...campurkan semua bahan2 kisar tadi...masak hingga air ayam keluar dan sedikit kering...kemudian masukan daun limau purut, daun kunyit serta buah belimbing...Gaul serata..
  3. Masukan santan biar semuanya sebati...masukan garam dan gula serta serbuk perasa...biarkan seketika rasa garam dan gula sesuai citarasa...ok siap😍.
  4. Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh #StyleAzaAaj is done... Alhamdulillah jemput cuba ya😋👍.

Sebut sahaja resepi masak lemak dan masak lemak cili api memang boleh gugat iman mereka yang sangat sukakan menu-menu masakan kampung. Bahan resepi masak lomak cili api ayam kampung : Untuk masak lemak cili api udang pun boleh guna resepi ini ya. Kalau air nampak kering tambah air. Tuk bagi ayam masak lemak cili api sedap,jangan buang kulit ayam semua. Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluh terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Masak Lemak Cili Api Campur Belimbing Buluhkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label