Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 18 September 2020

Resep Ayam Masak Halia

Ayam Masak Halia ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar seputar Ayam Masak Halia yang bisa kamu jadikan contoh. Cara-Cara Memasak Ayam Masak Halia :) ❤ Bahan-bahan ❤ - Minyak - Ayam (Isi) - Bawang Merah - Halia - Air - Sos Tiram - Tepung Jagung - Tomato - Lada Hijau..kongsikan resepi masakan ayam yang mudah dan sangat sedap iaitu Resepi Ayam Masak Halia. minyak masak, untuk goreng ayam. sedikit lada sulah atau lada hitam. sedikit garam dan kunyit. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'. Tak perlu menggunakan 'artificial-flavouring' untuk menghasilkan hidangan Ayam Masak Halia yang sedap ini. saya ingin memasak ayam masak halia kerana saya hubby juga makan daging ayam yang dimasak mendidih dengan kuah. tetapi resepi yang saya buat ini daging ayamnya digoreng terlebih dahulu.

Ayam Masak Halia So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti untuk resepi ayam masak halia. Tapi yang popular mestilah antaranya resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan So hari ni , apa kata cuba resepi ayam masak halia mudah. Memang sedap la , terasa cukup rasa. anda dapat membuat Ayam Masak Halia manfaatkan 9 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Masak Halia

  1. Kamu membutuhkan 7 ketul ayam.
  2. Anda perlu 1 inci halia.
  3. Kamu perlu 3 ulas bawang putih.
  4. Kamu perlu 1 biji bawang merah.
  5. Silahkan kamu persiapkan 1 biji bawang besar.
  6. Anda membutuhkan 6 biji cili api.
  7. Persiapkan 1 sudu besar sos tiram.
  8. Kamu perlu 2 sudu besar kicap cair.
  9. Anda butuh Sedikit minyak untuk menumis.

Ayam goreng halia ini saya sediakan untuk anak anak saya. Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni. Masakan yang guna bahan simple simple dan tidak berempah. Cara Memasak Ayam Masak Sambal Hijau.

Intruksi cara membuat Ayam Masak Halia

  1. Sediakan bahan-bahan.Ayam dilumur kunyit dan garam.Goreng separuh masak..
  2. Tumis halia,bawang merah dan bawang putih.Setelah nail bau masukkan cendawan shitake.Masukkan sos tiram dan kicap cair serta 1 sudu kiub pati ikan bilis..
  3. Masukkan ayam dan bawang besar yang dipotong bulat serta cili api.Cili x perlu dipotong.Masukkan saja sebiji sebiji.Tambah sedikit air jika kelihatan agak kering..
  4. Biar mereneh seketika sehingga ayam masak sepenuhnya.Ayam Masak Halia siap..

Gaulkan ayam dengan serbuk kunyit dan Kemudian goreng ayam hingga masak atau hampir masak. Ayam halia Chinese style rasa sedap dan hangat di perut. Masakan ini berkhasiat dan mampu mengurangkan angin dalam badan. Masakan ini sedap dimakan dengan nasi panas. Penggemar nasi ayam hainan pasti menggemari ayam kukus halia ini.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Masak Haliakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label