Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 03 September 2020

Panduan memasak Ayam Masak Blackpepper

Ayam Masak Blackpepper ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Ayam Masak Blackpepper yang bisa Anda jadikan inspirasi. Hari nie sis nk share lagi satu video masakan dkt korang. Bahan - bahan : A - untuk di blendkan Bawang merah Bawang putih Halia Lada hitam B- untuk di tumbuk. Apa khabar semua rakan - rakan ku di alam maya ni.

Ayam Masak Blackpepper Selain masak kuah ayam bakar black paper pun bise sebagai alternatif tuk pengganti jika lebih suka nak bakar ayam. ayam masak lada hitam berkuah dan bakar pun sama Step By Step Cara Mudah Membuat Resepi Ayam Black Pepper Yang Sedap Dan Simple. Sesuai dijadikan lauk dinner dan sedap dimakan semasa musim hujan. Resipi Ayam Panggang Blackpepper - Pejam celik hariam malam hari ni dah Jumaat. anda dapat memasak Ayam Masak Blackpepper pakai 8 bahan 14 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Masak Blackpepper

  1. Anda perlu 1 ekor ayam sedang.
  2. Kamu perlu 2 ketul ubi kentang.
  3. Kamu perlu 2 sudu sos lada hitam.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1 labu bawang besar.
  5. Siapkan juga 1 labu bawang putih.
  6. Anda perlu 1 sudu besar serbuk lada hitam.
  7. Sediakan juga 2 ketul pati ayam knor.
  8. Sediakan Gula, garam secukup rasa.

Esok hari cuti untuk ibu yang bekerja ibu. Jadi esok kita boleh memasuki dapur dan memasak masakan khas untuk. Resepi Ayam Masak Blackpepper Cendawan ni sesuai dimasak pada hari bekerja oleh ibu-ibu kerana cepat dan mudah. Gaulkan ayam bersama garam dan goreng dibatas api yang besar sehingga separuh masak.

Langkah cara memasak Ayam Masak Blackpepper

  1. Sediakan bahan2 di atas..
  2. .
  3. Blend bawang putih, bawang merah, kiub knor, sos lada hitam kimball bersama sedikit air panas..
  4. Panaskan minyak, tumis bahan yg diblen tadi..
  5. Masukkan ayam..
  6. .
  7. Balik2kan ayam supaya ia sebati dgn rempah yg diblen tadi..
  8. Tutup multi cooker dan set pada tahap low selama 15 minit..
  9. Setelah air agak kering, taburkan serbuk lada hitam atas ayam tersebut. Balik2kan agar sebati..
  10. Masukkan kentang yang telah dipotong2..
  11. Biarkan sehingga ayam dan kentang tersebut masak..
  12. Angkat. Hidangkan..
  13. Siap.... makanlah dgn nasi putih. Juga boleh dimakan begitu sahaja. Menu ini sesuai utk yg diet. Kenyang tanpa nasi..
  14. SELAMAT MENCUBA....

Hari ini saya menyediakan Daging Masak Black Pepper atas permintaan Nana. Saya dipenuhi dengan allergik sehingga saya perlu mendapatkan suntikan steroid di klinik. Resepi ayam masak black pepper pernah saya kongsikan sebelum ni. Untuk resepi daging masak black pepper kali ni, saya sediakan video sekali. Boleh tengok dulu video kat bawah ni ok. ??

Begitulah pembahasan Ayam Masak Blackpepper terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Masak Blackpepperartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label