Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 25 September 2020

Cara memasak Ayam masak halia

Ayam masak halia ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar seputar Ayam masak halia yang bisa kamu jadikan ide. Cara-Cara Memasak Ayam Masak Halia :) ❤ Bahan-bahan ❤ - Minyak - Ayam (Isi) - Bawang Merah - Halia - Air - Sos Tiram - Tepung Jagung - Tomato - Lada Hijau. Assalamualaikum, kali ini saya menyajikan menu masakan AYAM MASAK HALIA khas buat peminat masakan dan ini adalah satu video yang dikongsikan khas untuk..kongsikan resepi masakan ayam yang mudah dan sangat sedap iaitu Resepi Ayam Masak Halia. minyak masak, untuk goreng ayam. sedikit lada sulah atau lada hitam. sedikit garam dan kunyit. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'.

Ayam masak halia So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti untuk resepi ayam masak halia. Ayam goreng halia ini saya sediakan untuk anak anak saya. Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni. kamu dapat membuat Ayam masak halia gunakan 8 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam masak halia

  1. Anda membutuhkan 6 ketul ayam potong kecil kecil.
  2. Kamu membutuhkan tepung bestari untuk salut ayam.
  3. Silahkan kamu siapkan 1 sudu tepung jagung campur dengan tepung bestari salut ayam.
  4. Kamu siapin 3 sudu tepung jagung untuk larut dalam air untuk buat kuah pekat.
  5. Anda Memerlukan 4 sudu sos tiram.
  6. Kamu siapin 2 inch halia.
  7. Anda perlu 3 ulas bawang putih.
  8. Anda membutuhkan 1 biji bawang besar.

Masakan yang guna bahan simple simple dan tidak berempah. Ayam halia Chinese style rasa sedap dan hangat di perut. Masakan ini berkhasiat dan mampu mengurangkan angin dalam badan. Masakan ini sedap dimakan dengan nasi panas.

Langkah cara membuat Ayam masak halia

  1. Salut ayam dengan tepung bestari dan tepung jangung.
  2. Tumbuk boleh blen boleh bahan bawang putih dan halia dan bawang besar dan tumis sampai garing, masukkan sos tiram,masukkan air tepung jagung tadi last masuk ayammmm.
  3. Siap.

Tapi yang popular mestilah antaranya resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan So hari ni , apa kata cuba resepi ayam masak halia mudah. Memang sedap la , terasa cukup rasa. Bismillahirrahmanirrahim,. #ayammasakhaliasurianti Masakan simple tapi sedap. Sukatan bahan hanya sebagai panduan, anda boleh ubahsuai mengikut citarasa. Ayam bisa diolah jadi berbagai menu masakan yang menggugah selera, seperti digoreng atau Namun sebelum mulai masak, kamu perlu mengetahui bagaimana cara memasak ayam yang benar.

Begitulah pembahasan Ayam masak halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam masak haliapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label