Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 22 Agustus 2020

Tutorial membuat Ayam telur masin

Ayam telur masin ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar mengenai Ayam telur masin yang bisa kalian jadikan wawasan. Kini anda boleh hasilkan telur masin homemade untuk hidangan keluarga ahnya menggunakan telur ayam. Lebih mudah, murah dan hasilnya pun sedap. Keunikan rasa telur masin membuatkan ayam goreng ini bertambah lagi kelazatannya!

Ayam telur masin Siapa yang dah pernah cuba resepi butter chicken, patut cuba resepi ni. Ini resepi ayam telur masin yang cukup enak bila dinikmati bersama sepinggan nasi panas. Malah ia merupakan hidangan yang cukup lazat dan sangat menyelerakan terutama bagi peminat telur masin! kamu sanggup membuat Ayam telur masin gunakan 9 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam telur masin

  1. Silahkan sobat persiapkan ayam dada.
  2. Siapkan juga bawang putih.
  3. Sobat juga memerlukan tangkai cili.
  4. Sobat juga memerlukan sudu butter.
  5. Sediakan tangkai daun kari.
  6. Sobat juga memerlukan cheese chedar.
  7. Silahkan kamu persiapkan susu cair atau susu sejat.
  8. Sediakan sudu garam.
  9. Anda butuh sudu serbuk perasa.

Telur ayam masin updated their profile picture. Atau ada juga bisa menggantinya dengan telur bebek kalau Langkah kedua adalah membuat telur ayam fuyunghainya. Kecilkan api dan campur sotong goreng ke dalam adunan kuning telur. Apabila telah sebati, bolehlah matikan api.

Intruksi cara memasak Ayam telur masin

  1. Potong ayam dadu dan digoreng. Angkat letak tepi dahulu..
  2. Telor masin di rebus dan di lenyek halus.
  3. Tumis bawang putih dan cili sehingga naik bau. Masukkan daun kari..
  4. Masukkan butter dan telur masin tadi. Letakkan susu. Di gaul hingga rata..
  5. Letakkan cheese.masukkan ayam yang di goreng tadi. Sehingga rata. Dah siap..

Telur masin homemade rasanya lebih sedap dari yang kita beli atau makan di kedai. Apa yang paling penting ialah harga yang MURAH! Telur masin merujuk kepada telur yang diawet dengan menggunakan garam bagi mengekalkan ketahanannya. Jenis telur masin yang paling popular adalah telur itik. Ini adalah kerana kuningnya yang lebih besar, tetapi telur ayam turut boleh dijadikan telur masin. "Selain hidupan laut, telur masin juga enak dimakan bersama daging ayam khususnya ayam panggang Kenny Rogers.

Begitulah pembahasan Ayam telur masin terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam telur masinpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label