Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 30 Agustus 2020

Tutorial memasak Ayam Goreng Sos Tiram

Ayam Goreng Sos Tiram ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar mengenai Ayam Goreng Sos Tiram yang bisa sobat jadikan contoh. Program bual bicara memfokuskan isu kewanitaan, kanak-kanak dan keluarga keseluruhannya dengan menyediakan pelbagai topik menarik. Perasakan dengan sos tiram secukup rasa. Setelah masak dan cukup rasa, tutup api.

Ayam Goreng Sos Tiram Memasak sangat cepat, cuma lagi lama daging diperap dengan sos tiram, lagi lah sedap dan mesra. Goreng ayam setengah kering, angkat tiriskan. Tambahkan paprika dan cabai merah, aduk-aduk hingga layu. anda bisa membuat Ayam Goreng Sos Tiram pakai 8 bahan 3 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam Goreng Sos Tiram

  1. Persiapkan 5 ketul chicken ribs (dipotong kecil).
  2. Silahkan sobat siapkan Bahan Kisar :.
  3. Kamu butuh 1 biji bawang merah.
  4. Persiapkan 5 ulas bawang putih.
  5. Anda membutuhkan 2 inci halia.
  6. Silahkan kamu persiapkan 3 sudu besar sos tiram.
  7. Selain itu juga tambahkan 5 sudu kicap lemak manis.
  8. Silahkan sobat persiapkan 1/2 sudu gula.

Tuang air, saus tiram dan saus sambal, aduk hingga rata. Masukkan ayam goreng, masak hingga kuah mengental dan meresap. Hidangan ayam masak sos tiram bersama asparagus ini cukup menyelerakan dan berkhasiat. Menu ini sememangnya sangat sesuai untuk ibu yang berkerjaya dan tidak mempunyai banyak masa untuk memasak.

Step by step cara membuat Ayam Goreng Sos Tiram

  1. Masukkan kesemua Bahan Kisar ke dalam mesin pengisar..
  2. Perap dengan ayam selama 1jam. Lagi lama lagi sedap sebab bahan perapan meresap dengan lebih baik..
  3. Goreng sehingga garing. Angkat dan toskan. Sedia untuk dihidang. Selamat mencuba😊.

Ini kerana menu ini sangat mudah disediakan dan juga sedap dimakan. Masukkan sos tiram yg sudah dicampur air. Padamkan api dan terus cedokkan ke dalam pinggan. First tijme saya tengok resepi suhun goreng sos tiram. Masukkan hirisan daun kubi dan sawi.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Sos Tiram terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Sos Tiramartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label