Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 15 Agustus 2020

Resep Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple

Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar tentang Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple yang dapat sobat jadikan ide. Sambal tumis telur rebus pedas & sedap! #kariayamtaktumissugupavithra #chickencurrysugupavithra Kari Ayam Tak Tumis Versi @SuguPavithra 🌹. When I taste this chicken curry, the same taste I have. Thank you so much for sharing this wonderful recipe my dear Sis Pavitra And Sugu. #kariayamnepal #tanpasantan #lebihsihat Hai.hari ini saya menyediakan video cara masak kari ayam versi nepal untuk anda cuba dirumah.

Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple Sugu Pavithra merupakan seorang youtuber yang baru berkecimpung dalam dunia muat naik video Youtube. Ada letak santan, letak cili giling, rempah campuran, banyak lagi. Setiap resepi rasa dia berbeza dan sedap dimakan dengan nasi Ada pernah sekali tu Dya masak kari ayam guna santan parut. kamu mampu memasak Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple pakai 18 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple

  1. Kamu perlu Bahan.
  2. Sediakan Ayam.
  3. Anda membutuhkan Minyak.
  4. Sediakan Bawang putih (ditumbuk).
  5. Kamu membutuhkan Halia (ditumbuk).
  6. Silahkan sobat siapkan Bawang merah (dihiris).
  7. Selain itu juga tambahkan Tomato (dipotong 8).
  8. Silahkan kamu siapkan Cili merah (dibelah tengah).
  9. Persiapkan 3 sekawan.
  10. Silahkan sobat siapkan Daun kari.
  11. Kamu perlu Kentang (dipotong dadu).
  12. Kamu membutuhkan Daun bawang.
  13. Anda Memerlukan Garam.
  14. Sediakan juga Serbuk kari.
  15. Kamu perlu Serbuk ketumbar.
  16. Siapkan juga Serbuk kunyit.
  17. Anda membutuhkan Serbuk cili.
  18. Kamu butuh Air.

Rasa dia rupanya berbeza berbanding guna santan kotak. Pasangan suami isteri, Sugu dan Pavithra, nampaknya sudah tidak asing lagi dalam kalangan warganet terutamanya yang meminati bidang masakan. Apa tidaknya, laman youtube miliknya menyajikan pelbagai jenis resipi masakan mudah seperti kuih ketayap, kangkung tumis dan kari ayam. Gulai ayam adalah sejenis masakan ayam berkuah yang sering dihidangkan bersama nasi.

Intruksi cara membuat Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple

  1. Masukkan minyak kedalam periuk. Kemudian masukkan bawang putih, halia, bawang merah, tomato, cili merah, 3 sekawan, daun kari, ayam, serbuk kari, serbuk ketumbar, serbuk cili, serbuk kunyit, kentang dan sedikit air..
  2. Kacau semua bahan tadi menggunakan tangan tanpa diletakkan di atas api. Selesai kacau, baru buka api dan masak bahan2 tadi..
  3. Tunggu sehingga beberapa minit setelah air ayam keluar dan menggelegak, tambahkan lagi air mengikut kuah yg anda mahu. Letak air sama paras dengan ayam..
  4. Biarkan menggelegak lagi. Kemudian perasakan dengan garam..
  5. Akhir sekali, masukkan daun bawang dan tutup api tutup periuk. selepas dua minit buka penutup periuk dan keluarlah bau kari tu. Kari india style 😋.
  6. Dah siap.. #selaukwanie.

Rendang merupakan lagi satu bentuk kari yang terdapat di Malaysia. Ia merupakan versi yang lebih kering berbanding dengan kari-kari tempatan yang biasa. Cabaran yang dihadapi dalam menyediakan kari ayam seperti yang diajar oleh Sugu itu, tidak menjadi halangan buat pasangan tersebut untuk menghasilkan kari ayam sama seperti dengan yang ditunjukkan. Malah, mereka turut menggunakan daun pisang sebagai alas hidangan sama seperti. YouTuber Malaysia, Sugu Pavithra antara yang menjadi sebutan netizen sejak kebelakangan ini di atas perkongsian resipi-resipi menarik yang dikongsikan.

Begitulah pembahasan Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simple terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kari Ayam tanpa Tumis versi Sugu Pavithra Simpleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label