Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 06 Agustus 2020

Resep Ayam masak lemak cilipadi nenas

Ayam masak lemak cilipadi nenas ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Ayam masak lemak cilipadi nenas yang bisa kamu jadikan inspirasi. Jangan lupa subscribe supaya tidak ketinggalan resepi yang seterusnya! Like dan juga komen ya guys bagi pendapat kamu hehehe. Sekali sekala kena layan masakan melayu jugak.

Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… Hehe. Ada banyak lagi video resepi yang lain kat YouTube Channel kami. anda sanggup memasak Ayam masak lemak cilipadi nenas memakai 10 bahan 3 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam masak lemak cilipadi nenas

  1. Anda membutuhkan Ayam 8 ketul.
  2. Persiapkan Bawang besar 1/2 biji kecil.
  3. Sediakan juga Bawang merah 1 biji.
  4. Anda butuh Bawang putih 3 biji.
  5. Silahkan kamu siapkan Halia 1 inch.
  6. Persiapkan Kunyit 1 inch.
  7. Kamu perlu Serai 2 batang ketuk.
  8. Silahkan sobat persiapkan Nenas 1/2 biji.
  9. Anda membutuhkan Cili merah/hijau 5 btg.
  10. Anda perlu 1 kotak Santan.

Kalau rasa best dan menarik boleh la kongsikan. Ikan Kurau Masin Masak Lemak Cilipadi Nenas Petai 😘 #itsdonebyeinaazman #CaraSayaByEinaazman. Cili kering dikatakan akan menyebabkan lemak cili padi lebih berlemak. Kata Syed lagi, kalau guna ayam tua lagi sedap.

Intruksi cara memasak Ayam masak lemak cilipadi nenas

  1. Ayam potong 8 dan letakkan serbuk kunyit dan garam dan digoreng.
  2. Halia,bawang (putih,besar,merah), kunyit dan cili diblend sampai hancur.
  3. Nenas dipotong kecil² kemudian masukkan ramuan yang telah diblend dan santan kedalam periuk dan masukkan serai, nenas yg telah dipotong kedalam periuk, tunggu sampai kuah mendidih. Apabila sudah mendidih masukkan ayam dan letak perasa mengikut selera anda..

Haa jangan pulak ada yang nak komen, masak lemak cili padi nogori, tak guna bawang. Itu pun saya tahu tapi tekak masing masing kan, kalau. Ayam Masak Lemak Cili Padi or Chicken in Coconut Cream with Birds Eye Chili in English, is a spicy rich yellow coconut gravy that is cooked with chilli padi. While this recipe uses chicken, it can be substituted with prawns, flower crabs or fishead. Ikan kurau masin masak lemak cilipadi bersama nenas dan ayam goreng extra spicy dari airtangan datin eina azman.

Begitulah pembahasan Ayam masak lemak cilipadi nenas terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam masak lemak cilipadi nenaspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label