Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Kamis, 06 Agustus 2020

Resep Ayam Goreng Sedap dan Rangup

Ayam Goreng Sedap dan Rangup ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next adalah gambar mengenai Ayam Goreng Sedap dan Rangup yang bisa sobat jadikan contoh. Kalau sebelum ni, mengidam ayam goreng je, terus terfikir nak beli dekat mana-mana restoran kan? Nak buat sendiri takut tak menjadi. Cara mudah membuat ayam goreng berempah.

Ayam Goreng Sedap dan Rangup Tepung cair akan melekat atas pisang goreng dan akan kelihatan. Nak tau cara masak ayam goreng berempah yang rangup dan penuh perisa? Resepi Ayam Goreng Berempah: Rangup dan Sedap. ayam goreng KFC juga boleh bonda buat sendiri di rumah dan bila bonda tahu cara membuatnya dengan betul pasti rasanya tidak kalah sedap dengan KFC yang dijual di restoren. anda bisa memasak Ayam Goreng Sedap dan Rangup pakai 5 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam Goreng Sedap dan Rangup

  1. Persiapkan 2 ekor ayam.
  2. Sediakan juga sedikit tepung gandum(membasuh ayam).
  3. Anda membutuhkan 1 paket tepung bestari.
  4. Anda membutuhkan Untuk menggoreng ayam.
  5. Selain itu juga tambahkan minyak secukupnya.

Local business in Batu Caves (town). Bolehlah sediakan sos salutan ayam pula. Sajian ayam goreng bumbu pedas manis yang gurih adalah hidangan utama yang enak. Sajikan menu hidangan ini dengan sepiring nasi hangat yang pulen dan nikmati selagi masih segar baru diangkat dari wajan.

Intruksi cara memasak Ayam Goreng Sedap dan Rangup

  1. Mula mula basuhkan ayam dengan bersih menggunakan tepung gandum.
  2. Kemudian lumurkan atau ratakan tepung bestari pada ayam yang telah dibasuh dan dicuci bersih.
  3. Perap ayam selama satu jam supaya tepung bestari itu memberikan rasa yang enak pada ayam.
  4. Seterusnya,setelah diperap salutkan tepung bestari dengan ayam tadi.
  5. Panaskan minyak untuk menggoreng,seterusnya masukkan ayam perlahan-lahan ke dalam minyak yang telah panas.
  6. Goreng ayam sehingga berwarna coklat keemasan kemudian angkat dan toskan minyak.Ayam goreng rangup sedia untuk dimakan nyummm☺.

Masukkan ayam dan bahan kisar halus ke dalam bekas. Kemudian tambahkan bahan kisar kasar bersama bahan lain. Panaskan minyak yang banyak menggunakan api sederhana. Pernah makan ayam goreng berempah yang sedap hingga menjilat jari? Mesti sedap kalau dimakan dengan nasi putih panas panas.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Sedap dan Rangup terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Ayam Goreng Sedap dan Rangupkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label