Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 25 Agustus 2020

Panduan memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE

👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE yang dapat kamu jadikan inspirasi. Ok untuk hari ini,jom buat ayam goreng kunyit Simple. Nak kata sedap tu,takdelah sedap sedap sangat tapi bolehlah. Lauk lauk yang dimasak oleh Fasha adalah lauk harian yang mudah seperti ikan kembong goreng, sup ayam, ayam masak kicap, sambal belacan dan sayur bayam.

👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE Resepi Lauk Pauk Saya dapati dari teman-teman dan dikumpulkan disini. Kacau dan masukan isi ayam. tudungkan ayam untuk sementara.bagi menyerapkan bahan rempah serap dalam isi Bila dah halus gaulkan dengan jengkol tadi masukkan ikan bilis sekali dan daun kunyit. Mudah, cepat, lazat. ? masak ni je dah cukup dah. kamu mampu membuat 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE pakai 8 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE

  1. Kamu perlu 3 @4 ketul ayam dipotong kecil.
  2. Kamu butuh Sayur(tpulang korang nak letak sayur apa pn boleh).
  3. Persiapkan 1 biji bawang besar(potong bulat).
  4. Kamu siapin 2 ulas bawang merah.
  5. Silahkan kamu persiapkan 4 ulas bawang putih(diketuk).
  6. Kamu butuh 5-6 tangkai cili hijau.
  7. Kamu siapin Garam, serbuk kunyit dan perasa secukupnya.
  8. Selain itu juga tambahkan Minyak untuk menggoreng.

Tak payah masak sayur sebab dah ada sayur kat dalam ayam. Ayam Goreng Kuning sangat mudah dibuat. Masakan ayam yang gurih ini bisa dibuat sekaligus banyak, dan disimpan dalam lemari es atau freezer. Goreng sesuai keperluan sesaat sebelum disajikan.

Step by step cara memasak 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE

  1. Salutkan ayam dengan serbuk kunyit. Biarkan seketika.ni antara bahan2 saya. Umah dah kehabisan sayur. So guna mana yang ada. Hahah. Ok next!.
  2. Panaskan minyak, goreng ayam separuh masak.
  3. Kemudian masukkan lobak merah. Goreng agak sikit layu, masukkan bawang merah dan bawang putih. Kacau smpai naik bau..
  4. Kemudian masukkan sayur, bawang besar yg dipotong bulat, cili hijau, garam dan serbuk perasa. Kacau sebati..
  5. Tunggu bawang agak sikit layu, angkat dan hidangkan..
  6. 💡SUDUT SEMBANG : sayur tu korang boleh guna macam kacang panjang ke.. Kacang buncis, brokoli, bunga kubis ke.. Lagi sedap. Kte guna mana ada je ni. Heeheh... ❤️.

Gulai ayam merupakan lauk kegemaran kami sekeluarga. Boleh dikatakan pulak tak de masalah. Kalau gulai ayam ni biasanya saya padankan dengan ikan goreng kunyit dan sedikit ulam-ulaman serta sambal belacan. Cara Membuat Ayam Goreng Kunyit. saya sendiri sangat suka mencuba resipi turun-temurun atau resipi masakan baru yang sedang popular. saya selalu membeli majalah-majalah resipi kembali ke resepi, kali ini saya akan cuba share cara menyediakan ayam goreng kunyit. resepi ini saya dapat. Resepi ayam goreng kunyit yang simple dan sedap.

Begitulah pembahasan 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLE terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul 👩‍🍳LAUK PAUK : AYAM GORENG KUNYIT SIMPLEartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label