Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 24 Juli 2020

Tutorial membuat Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili

Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar seputar Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili yang bisa Anda jadikan wawasan.

Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili anda bisa memasak Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili gunakan 17 bahan 6 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili

  1. Anda perlu 6 ketul Ayam.
  2. Persiapkan 3 ulas Bawang Putih.
  3. Kamu siapin 4 biji Bawang Merah.
  4. Kamu membutuhkan 2 inci Halia.
  5. Silahkan sobat siapkan 2 s/b Cili Kisar.
  6. Anda perlu 2 s/b Sos Tomato.
  7. Sobat juga memerlukan 2 s/b Sos Tiram.
  8. Anda butuh 2 s/b Air Asam Jawa.
  9. Sobat juga memerlukan # Kicap Manis.
  10. Selain itu juga tambahkan 5 biji Cili Padi.
  11. Anda Memerlukan 1 biji Tomato.
  12. Anda membutuhkan 1 biji Bawang Besar.
  13. Siapkan juga # Air.
  14. Kamu butuh # Serbuk kunyit.
  15. Silahkan kamu persiapkan # Garam.
  16. Sediakan # Minyak masak.
  17. Anda Memerlukan s/b = sudu besar.

Langkah cara membuat Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili

  1. Sediakan bahan - bahan yang diperlukan. Gaulkan ayam bersama serbuk kunyit dan garam dengan penuh kasih sayang terlebih dahulu. Selepas itu, tumbuk halus atau kisar bawang putih, bawang merah dan halia. Kemudian, hiriskan tomato dan bawang besar..
  2. Panaskan minyak. Goreng ayam yang telah diperap tadi hingga masak..
  3. Setelah itu, tumiskan bahan-bahan yang ditumbuk / dikisar hingga naik bau dengan menggunakan minyak menggoreng ayam tadi (penggunaan minyak sekadar untuk menumis).
  4. Kemudian, masukkan cili kisar dan tumis sehingga pecah minyak. Selepas itu, masukkan sos tomato, sos tiram dan air asam jawa. Kacau sehingga mereka mesra bersama..
  5. Seterusnya, tuang kicap mengikut citarasa dan masukkan ayam yang digoreng tadi bersama cili padi. Selepas itu, Masukkan bawang besar dan tomato yang telah dihiris. Kemudian, tambah air mengikut keperluan. Kacau sebati dan biarkan sekejap hingga mendidih. Siap! *tambah garam jika perlu..
  6. Ayam Masak Kicap untuk awak dah siap. Sedia untuk dihidang 😋 selamat mencuba sayangku 😉.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCili terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Masak Kicap untuk Awak #PinkBoxCereal #Cook4Shaf #KicapCiliartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label