Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 06 Juli 2020

Tutorial memasak Bergedil Ayam

Bergedil Ayam ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Next adalah gambar berkaitan dengan Bergedil Ayam yang bisa sobat jadikan ide. Saya memang suka makan begedil samada dimakan dengan soto atau dengan nasi biasa. Begedil ayam dibuat dengan berbahan dasar kentang tumbuk. Begedil boleh dimakan sebagai camilan atau dimakan bersama soto dan sejenis makanan berkuah sup lain.

Bergedil Ayam Che Nom sediakan begedil ayam ni untuk dihidangkan bersama soto ayam, sebabnya tak sedaplah soto. POPIA BERGEDIL AYAM VIRAL senang je rupanya!!! от : Acik Foodies popiabegedil #resepipopiabegedil #popiabegedilsedap #bergedil #popiabergedilayam #popiabergedilviral Hai. Resepi Begedil Ayam - Ia tidak munasabah untuk mengatakan bahawa Begedil ini adalah yang saya bersedia untuk menyediakan setakat ini. kamu mampu memasak Bergedil Ayam menggunakan 9 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Bergedil Ayam

  1. Anda butuh 8 biji kentang (dihiris).
  2. Kamu membutuhkan 1/2 cawan daun sup (diracik halus).
  3. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan daun bawang (optional-diracik halus).
  4. Anda perlu 1/2 cawan bawang goreng.
  5. Anda perlu 1 cawan isi ayam (direbus dan dicarik kecil).
  6. Silahkan kamu siapkan 1 sudu makan lada sulah.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 1/2 sudu kecil garam.
  8. Sobat juga memerlukan 1 biji telur (dipukul ringan).
  9. Silahkan sobat siapkan Minyak untuk mengoreng.

Order from Tauhu Bergedil Ayam & Daging online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay online or cash on delivery. Gue makan Tauhu Bergedil sama sambal kicap johor, lagi ada Keropok Lekor sama Sosej ya. Cлушайте онлайн и cкачивайте песню Tauhu Bergedil Ayam Chicken Tofu Resepi Tauhu Ayam Sweet Sour Chinese Style. Begedil Sedap Langkah Demi Langkah Mudah.

Step by step cara membuat Bergedil Ayam

  1. Goreng kentang sehingga kekuningan. Lalu ditumbuk halus..
  2. Kemudian satukan kesemua bahan kecuali telur dan minyak. Gaul hingga sebati..
  3. Bulat2 kan doh dan tekan sehingga sedikit leper..
  4. Celupkan kedalam telur lalu digoreng sehingga garing. Siap untuk dihidangkan..

Cara buat Begedil Ayam saiz mini yang sangat mudah, sedap dan sesuai dinikmati dengan pelbagai cara. Ada lebihan seketul ayam lauk semalam, dibersih dan…"

Begitulah pembahasan Bergedil Ayam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Bergedil Ayamkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label