Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 31 Juli 2020

Resep Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis

Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis yang dapat kamu jadikan wawasan. Untuk kali ni Che Nom nak share resepi Ayam Masak Lemon, Chinese style. Masakan ni ringkas dan cepat untuk disediakan, guna kebanyakan bahan-bahan yg biasa. Kelas masakan vietnam dalam bahasa melayu diajar oleh anak kelahiran vietnam Cikgu Mai tapi sekarang menetap di Kuala Lumpur.

Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis Kemudian bancuh tepung goreng ayam serbaguna dengan air secukupnya. Pastikan kepekatan adunan sedang-sedang sahaja dan tidak terlalu cair. Celup dalam kuning telur dan salut dengan tepung jagung. kamu bisa memasak Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis manfaatkan 8 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis

  1. Anda butuh 1/2 kg kaki ayam.
  2. Silahkan kamu persiapkan 5 sudu besar serbuk kayu manis.
  3. Silahkan kamu persiapkan 2 keping asam gelugur.
  4. Anda membutuhkan Adunan tepung salutan (bancuhkan menjadi salutan).
  5. Anda butuh 4 sudu besar tepung jagung.
  6. Persiapkan 1 sudu besar tepung beras.
  7. Kamu perlu 1 sudu teh garam himalaya.
  8. Selain itu juga tambahkan 1 cawan air.

Panaskan minyak dan goreng ayam hingga masak dan rangup. Kaki saya perlu diangkat atau dilapik dengan bantal untuk mengurangkan bengkak. Ketika makan di dapur juga, saya perlu mengangkat kaki dan meletak di Sekarang kita sentuh sedikit bab masakan. Hari ini saya mencuba pisang goreng rangup dengan menggunakan adunan mengikut yang dikongsi.

Langkah cara memasak Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis

  1. Kaki ayam dibilas dan dicuci bersih. Tos kering. Petua untuk elakkan kaki ayam meletup semasa goreng ialah semasa tos, letakkan 2 keping asam..
  2. Bancuhan tepung rangup mudah, 4 sudu besar tepung jagung dan 1 sudu besar tepung beras. Gaul sekata. Masukkan 1 sudu teh Garam himalaya..
  3. Gorengkan secara deep fry..
  4. Sedia dihidangkan..

Semua orang suka Ayam Goreng, bukan? Bermacam versi ayam goreng boleh dijumpai di Malaysia seperti ayam goreng berempah, ayam penyet, ayam goreng McD, ayam goreng KFC, Korean Fried Chicken dan. Ayam Goreng McD sememangnya mempunyai rasa yang istimewa, tepung yang menyaluti ayam adalah rangup malah daging ayamnya juga empuk Tonton Komersial Yang Menyaksikan Kehebatan Ayam Goreng McD. Boleh dikatakan semua suka menu ayam goreng kan. Daripada resepi ayam goreng berempah yang dihidangkan pada hari kenduri bersama lauk pauk lain Hari ini kami nak berikan resepi ayam goreng berempah berperisa best,rangup dan sangat sesuai nak dimakan dengan nasi putih atau nasi.

Begitulah pembahasan Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manis terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kaki ayam goreng rangup bersama kayu manisartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label