Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 28 Juli 2020

Resep Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak

Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak yang dapat kamu jadikan inspirasi. Kalau biasa sambal dimasak menggunakan cili kering yang dikisar sahaja. Maklumlah lebih jimat menggunakan cili kering. Harga cili merah hidup sekarang memang sangat mahal.

Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak Kaedahnya dah lama dah kak bell nak masak ayam dalam freezer tu. So harini, nak share resepi masakan ayam masak sambal hijau. Resepinya pun mudah sebab tak guna banyak bahan. anda sanggup memasak Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak manfaatkan 12 bahan 9 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak

  1. Sobat juga memerlukan biji cili padi *.
  2. Siapkan juga biji bawang merah *.
  3. Kamu membutuhkan biji bawang putih *.
  4. Sobat juga memerlukan ketul ayam.
  5. Sediakan juga serai.
  6. Silahkan sobat persiapkan daun limau purut.
  7. Silahkan kamu siapkan biji bawang holland.
  8. Siapkan juga kunyit serbuk.
  9. Sediakan juga sudu sos tiram.
  10. Silahkan kamu siapkan gula.
  11. Anda membutuhkan garam.
  12. Anda Memerlukan papan petai.

Tapi ada orang gelarkan ikan keli goreng sambal berlada. Masa zaman muda dulu, kerap jugak buat sambal berlada ni. Masa tu buat pedas-pedas baru terasa syiokk. Sambal hijau rencah dia sama je.

Step by step cara memasak Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak

  1. Perap ayam dalam serbuk kunyit dan sedikit garam selama 30 - 1 jam di dalam peti sejuk.
  2. Selepas perap, goreng ayam dan ketepikan dulu.
  3. Cincang (bukan blend) bahan yang bertanda (*).
  4. Tumis bahan yang dah dicincang ke dalam minyak bekas goreng ayam tadi.
  5. Masukkan serai, daun limau purut dan bawang holland yang dah dipotong bulat.
  6. Masukkan sedikit serbuk kunyit dalam bahan tumisan.
  7. Masukkan sos tiram.
  8. Masukkan garam dan gula sesuai dengan rasa.
  9. Masukkan ayam yang dah digoreng dan gaul rata kemudian masukkan petai.

Cuma Dya tukar-tukar jenis lauk saja. Bahan untuk masak Keli Berlado tak serumit mana pun. Jom tengok: ayam masak sambal berlada pedas; pulut ayam vs pulut ikan; ulÀm pucuk kemangi,pucuk tenggek burung,petai dan. sambal jering pedas; telur gulung sosej; hati goreng petai; petai tumis dengan ikan bilis; sunway lagoon - after axam reward; sayur tangki masak lemak cili api; sup ayam + keledek; cara masak bubur nasi pekat dan cantik; cucur . Dah lama pulak rasa tak update entry resepi semenjak ada baby dan busy melayari alam berumah tangga ni. Kali ni nak share macam mana nak buat daging balado.

Begitulah pembahasan Ayam Masak Berlada Petai #widadmasak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Masak Berlada Petai #widadmasakkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label