Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Rabu, 08 Juli 2020

Resep Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd

Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd yang dapat sobat jadikan ide. Sekali sekala kena layan masakan melayu jugak. Nah saya bagi resepi masak lemak cili padi. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi.

Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd Kata Syed lagi, kalau guna ayam tua lagi sedap. Haa jangan pulak ada yang nak komen, masak lemak cili padi nogori, tak guna bawang. Itu pun saya tahu tapi tekak masing masing kan, kalau nak letak sebiji dua bawang. anda mampu memasak Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd manfaatkan 9 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd

  1. Anda perlu 5 ketul ayam.
  2. Silahkan kamu persiapkan 5 tangkai cili padi.
  3. Silahkan kamu siapkan 1/4 bawang besar.
  4. Selain itu juga tambahkan 1 kotak santan kecil.
  5. Kamu siapin 1 sudu kecil garam.
  6. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil kunyit.
  7. Silahkan sobat siapkan 1 batang serai dititik.
  8. Sobat juga memerlukan 1 1/2 cawan air.
  9. Kamu perlu 2 biji ubi kentang potong 4.

Ayam Masak Lemak Cili Padi or Chicken in Coconut Cream with Birds Eye Chili in English, is a spicy rich yellow coconut gravy that is cooked with chilli padi. While this recipe uses chicken, it can be substituted with prawns, flower crabs or fishead. Resepi ayam lemak cili padi ini, saya tidak menggunakan minyak masak. Teknik merebus ayam bersama rempah ratus, berserta kawalan api yang sederhana akan. bahan utamanya ialah cili padi, kunyit, dan juga serai. tapi gunakan kunyit hidup dan jangan lupa untuk bawa daun-daun kunyit hidup juga sehelai atau dua tapi, resepi yang akan saya share ini mengikut cita rasa saya sendiri. jom kita layan resepi ayam masak lemak cili padi dibawah.

Intruksi cara membuat Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd

  1. Blend kasar atau tumbuk cili padi dan bawang.
  2. Masukkn bahan ditumbuk, serai dan air dlm periuk.
  3. Masukkn ayam dan ubi. mask hingga empuk.
  4. Perlahankan api, masukkn kunyit garam dan santan. kacau sehingga mendidih dan tutup api. jgn smpi santan berketul.

Masak ayam lemak cili padi ni paling simple dan tak renyah. Sebab kadang tu kalau dah tahap malas sangat nak beli bahan lengkap, guna je apa Harini baru ada mood nak masak ayam lemak cili padi. Disebabkan sekarang Dya duk kat Negeri Sembilan, Dya dah boleh beza antara masak lemak orang. Eating the tasty Ayam Masak Lemak Cili Padi which roughly translates to "chicken cooked with bird's eye chillies in rich gravy", triggred me to post this recipe. Slow cooking allows for deeper and more aromatic infusion of the spices.

Begitulah pembahasan Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohd terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Ayam lomak cili padi #PhoPByLiniMohdkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label