Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 14 Juli 2020

Resep Ayam goreng masak halia

Ayam goreng masak halia ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar tentang Ayam goreng masak halia yang dapat kalian jadikan contoh. Ayam goreng halia ini saya sediakan untuk anak anak saya. Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni. Jom layan resepi di bawah ini dan juga video penyediaannya di Azie Kitchen Youtube channel di SINI.

Ayam goreng masak halia Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'. Tak perlu menggunakan 'artificial-flavouring' untuk menghasilkan hidangan Ayam Masak Halia yang sedap ini..resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan sebagainya kan. Sebelum ni saya dah tulis mengenai Resepi Ayam Goreng Kunyit Paling Senang di sini untuk Banyak versi resepi ayam halia ni. kamu mampu membuat Ayam goreng masak halia manfaatkan 14 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Ayam goreng masak halia

  1. Kamu membutuhkan Ayam goreng garam kunyit.
  2. Selain itu juga tambahkan Bawang putih.
  3. Sediakan juga Bawang merah.
  4. Anda butuh Halia.
  5. Kamu perlu Ditumbuk.
  6. Anda Memerlukan 4 sudu Kicap manis.
  7. Anda butuh 4 sudu Sos tiram.
  8. Silahkan kamu persiapkan Garam.
  9. Siapkan juga Gula.
  10. Anda membutuhkan Hirisan halia.
  11. Sediakan juga Bawang besar hiris.
  12. Anda membutuhkan Cili merah hiris.
  13. Anda membutuhkan Lada hitam ditumbuk.
  14. Persiapkan Daun sup.

Sama ada suka yang berkuah atau jenis sedikit kering. Pilih pada selera je mahu yang mana ea. So, kalau untuk lebih dari kuantiti tue korang boleh ubahsuai kuantiti untuk resepi ayam masak halia ini ye. Masukkan ayam dan goreng sehingga garing.

Langkah cara membuat Ayam goreng masak halia

  1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi..
  2. Masukkan ayam, kicap manis, sos tiram, garam, gula dan sedikit air..
  3. Masukkan hirisan halia, bawang besar, cili dan lada hitam. Kacau hingga bawang layu..
  4. Boleh tabur daun sup bagi wangi sikit..

Menu berbuka hari ni ayam masak halia. Buat untuk sahur pun boleh ni sebab senang je. Sempat la nk masak pepagi tu kan. Elok makan halia ni untuk buang angin dalam badan. Bole buat selalu kalau nak buang banyak angin.

Begitulah pembahasan Ayam goreng masak halia terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam goreng masak haliapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label