Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 14 Juli 2020

Panduan membuat Kurma Ayam Mommy

Kurma Ayam Mommy ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar mengenai Kurma Ayam Mommy yang dapat Anda jadikan ide. Resepi Ayam Masak Kurma Adabi Credit to rosehayatie kitchen Track Chime - Phototropic [NCS Release] Music provided by NoCopyrightSounds. #resepikurma #pkp #resepiiftar kurma ayam simple dan sedap, kari ayam resepi, kurma ayam sedap, ayam kari tanpa santan, kurma ayam yatie kitchen, kurma ayam. Ayam Masak Kurma ini menjadi pilihan anak-ii. Bahan bahan Kacau rata dan biarkan sehingga ayam kecut dan naik minyak.

Kurma Ayam Mommy Isi ayam lembut mudah terurai daripada tulang dengan penuh jus rasa kurma. Che Nom nak kongsikan resepi Ayam Masak Kurma. Sama seperti kari, hidangan ni sangat terkenal di kalangan masyarakat Melayu, juga dipercayai hasil dari pengaruh masakan India Cuma cara orang. anda mampu memasak Kurma Ayam Mommy memanfaatkan 16 bahan 10 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kurma Ayam Mommy

  1. Silahkan kamu persiapkan Bahan A (kisar).
  2. Persiapkan 1 bawang besar.
  3. Anda butuh 3 ulas bawang putih.
  4. Anda Memerlukan 1/2 inci halia.
  5. Selain itu juga tambahkan 2 batang serai.
  6. Kamu butuh Bahan B (Rebus & ketepikan).
  7. Siapkan juga 2 Kentang (potong ikut suka).
  8. Siapkan juga 4 telur.
  9. Persiapkan C Bahan.
  10. Siapkan juga 1 packet Brahim's Kurma Sauce (180 gm).
  11. Anda membutuhkan 10 ketul Ayam (potong kecik).
  12. Silahkan kamu persiapkan 1 bawang besar (potong 4).
  13. Sobat juga memerlukan 2 cili merah (buat hiasan).
  14. Silahkan sobat siapkan 100 gm santan kotak.
  15. Sediakan 400 ml air.
  16. Sobat juga memerlukan 3 sudu besar minyak.

Hello dear listeners thanks for your great support & nice comments on my mixes Give "OPOR AYAM KURMA " a listen and enjoy your stay gr. Hari itu Anisa masuk lambat ke offic. Ayam kurma dimasak dalam kuah opor? Ayam Kurma, kolaborasi cita rasa Timur Tengah dan Nusantara tentu bisa jadi ide baru bagi kamu yang ingin menyajikan sesuatu yang berbeda untuk hari. saya suka masak ayam kurma ni sebab bahan-bahanya senang nak cari dan proses Resepi Ayam Masak Kurma. tak usah bercakap lama-lama lah berikut resepi yang saya bahagikan untuk anda.

Step by step cara memasak Kurma Ayam Mommy

  1. Rebus dan ketepikan kentang & telur..
  2. Bersih dan toskan ayam..
  3. Kisar Bahan A..
  4. Tumis bahan A sehingga baik bau..
  5. Masukkan Brahim's Kurma Sauce dan kacau sebentar..
  6. Masukkan ayam, dan ratakan. Kemudian masukkan air, santan dan biar ayam masak dan lembut..
  7. Masukkan bawang besar dan garam ikut rasa..
  8. Kalau nak pekat, biarkan atas api lama sikit..
  9. Masukkan kentang, telur, dan cili merah. Kacau rata dan hidang..
  10. Saye masukkan dalam Thermal cooker, jadi kalau kentang tu still keras, dia akan masak pelan-pelan sementara tunggu nak makan..

Contextual translation of "ayam kurma" into English. In i i bol bol Apps Apps Apps Apps mas mas. Umumnya ayam masak kurma selalu dimakan bersama nasi minyak atau nasi tomato. Namun dihidangkan dengan nasi putih juga masih sedap. Campuran rempah untuk kurma boleh dijumpai.

Begitulah pembahasan Kurma Ayam Mommy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kurma Ayam Mommyartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label