Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Jumat, 31 Juli 2020

Cara memasak Kepak Ayam Bakar Madu

Kepak Ayam Bakar Madu ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar seputar Kepak Ayam Bakar Madu yang dapat kamu jadikan ide. Kepak Ayam Madu Bakar Bahan untuk buat sos tu ada kesilapan. sepatutnya sos tiram tapi tertulis sos ikan pulak. harap maaf ye. InsyaAllah tidak lama lagi resepi MNA Kepak Ayam Madu Bakar Sabah akan bertapak di bumi Makassar hasil usaha dan kerjasama bersama Tuan Ir. Salah satu yang boleh dicuba ialah resipi Kepak Ayam Bakar Madu ni.

Kepak Ayam Bakar Madu Apakah itu ayam bakar, atau sate ayam atau apa saja yang berbahan dasar daging ayam dan soal rasanya pun pasti berbeda-beda. P/s:Resepi Ayam Bakar Madu Mayonis lebih sedap jika diperap semalaman kerana bahan-bahan perapan tersebut dapat meresap kedalam kepak ayam. Jika mahu lebih sedap jika anda. anda bisa memasak Kepak Ayam Bakar Madu memakai 11 bahan 8 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kepak Ayam Bakar Madu

  1. Anda membutuhkan 6 ketul kepak ayam.
  2. Silahkan kamu persiapkan 6 sudu besar sos cili.
  3. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar sos tomato.
  4. Kamu membutuhkan 2 sudu besar sos tiram.
  5. Kamu perlu 2 sudu besar madu.
  6. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil gula.
  7. Anda Memerlukan 1 sudu kecil garam.
  8. Kamu perlu 1 sudu besar cili giling.
  9. Silahkan kamu siapkan 2 sudu besar serbuk lada hitam.
  10. Selain itu juga tambahkan 3 ulas bawang putih (ditumbuk).
  11. Sediakan juga 2 sudu besar butter.

Ayam bakar ini bisa dijadikan menu makan sarapan, makan siang bahkan makan malam. Ayam Bakar MaduAyam Bakar MaduAdalah makanan olahan yang berasal dari bahan utama berupa ayam yang dibakar dengan bumbu madu. Hidangan yang cukup ringkas dan mudah untuk disediakan. Nasi Bakar by Tri Lestari olahan nasi beraroma enak yang layak untuk dicoba baik sebagai kuliner enak atau sebagai ide usaha kuliner.

Step by step cara memasak Kepak Ayam Bakar Madu

  1. Cuci kepak Ayam bersih-bersih. 😁.
  2. Sediakan satu bekas. Masukkan sos cili diikuti sos tomato dan sos tiram..
  3. Masukkan madu diikuti gula dan garam..
  4. Masukkan cili giling diikuti serbuk lada hitam. Kacau sehingga sebati..
  5. Tumbuk bawang putih sehingga lumat. Masukkan dalam bekas. Masukkan butter..
  6. Pindah ramuan dalam bekas ke dalam kuali dan panaskan atas api dan kacau sehingga butter cair..
  7. Perap ayam dengan ramuan di atas, tutup bekas dengan plastik dan simpan dalam peti ais semalaman. Makin lama perap makin sedap..
  8. Bakar dalam air fryer selama 20-30 minit suhu 180 darjah celcius. Siap dan selamat menjamu selera. ☺️.

Cara Membuat Ayam Bakar Madu Sederhana Bumbu Pedas Manis. Langkah pertama cuci daging ayam yang sudah dipotong-potong dengan air mengalir kemudian lumuri dengan air jeruk nipis sampai semua bagian rata supaya aroma khas ayamnya hilang. Ayam bakar madu pasar malam biasanya menjual bahagain kepak dan tongkeng ayam sahaja. Kepak ayam bersaiz kecil, dibakar masak madu. Ramai sangat yang cari resepi ini.

Begitulah pembahasan Kepak Ayam Bakar Madu terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kepak Ayam Bakar Madukonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label