Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 13 Juli 2020

Cara memasak Ayam masak kicap jintan manis

Ayam masak kicap jintan manis ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar tentang Ayam masak kicap jintan manis yang dapat kamu jadikan inspirasi. Cara Masak Ayam Masak Kicap Berempah style Mamak. Kalau anda pergi ke kedai mamak, mesti akan jumpa menu masakan ini, iaitu Ayam Masak Kicap Berempah. Ia sememangnya menu yang sedap apabila ingin menjamu makan nasi kandar mamak.

Ayam masak kicap jintan manis Masukkan ayam masak sambil diaduk hingga ayam berubah warna. b. Masak hingga ayam empuk dan air habis. c. Panggang ayam bersama bumbu hingga kering dan terpanggang sempurna. anda mampu memasak Ayam masak kicap jintan manis menggunakan 21 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Ayam masak kicap jintan manis

  1. Anda Memerlukan ketul daging ayam.
  2. Sediakan juga Minyak untuk menggoreng dan menumis.
  3. Sediakan sudu Sos cili.
  4. Anda Memerlukan susu Kicap manis.
  5. Silahkan sobat siapkan sudu kecil Garam(secukup rasa).
  6. Anda membutuhkan Bahan menumis:.
  7. Persiapkan Daun pandan.
  8. Kamu butuh kulit kayu manis.
  9. Silahkan sobat persiapkan biji bawang merah.
  10. Sobat juga memerlukan biji bawang putih.
  11. Kamu butuh Seinci halia.
  12. Silahkan kamu persiapkan Bahan kisar :.
  13. Anda membutuhkan biji bawang besar.
  14. Selain itu juga tambahkan sudu jintan manis.
  15. Kamu perlu inci halia.
  16. Kamu membutuhkan sudu lada hitam.
  17. Anda membutuhkan bawang putih.
  18. Sediakan Bahan tabur/hiasan :.
  19. Kamu membutuhkan Daun bawang.
  20. Kamu siapin Sebiji Bawang besar.
  21. Sediakan Sebiji Cili merah.

Masukkan kicap manis, kecap masin, sos cili, sos tomato dan gaul semuanya sehingga rata. Masukkan serbuk rempah kurma yang telah digaul bersama air, daging atau ayam, kerisik, tomato, bawang putih dan merah yang telah di kisar dan buah keras serta jintan yang telah ditumbuk. Ayam masak kicap juga akan mengingatkan kita tentang juadah yang dimasak oleh ibu selepas kita balik sekolah. Rasa manis daripada kicap dan pedas yang datang daripada cili api, serta aromanya yang memukau pasti sahaja dapat mengembalikan nostalgia kita sewaktu zaman persekolahan.

Langkah cara membuat Ayam masak kicap jintan manis

  1. Kisah bahan bahan tersebut sehingga hancur.
  2. Ayam yg telah dilumur kunyit dan garam digoreng separuh garing..
  3. Panaskan sedikit minyak dan tumis bahan bahan tersebut sehingga wangi. Kemudian masukkan bahan kisar. Masak sehingga mendidih. Jika suka berkuah tambah kan sedikit air..
  4. Kemudian masukkan pula sos cili dan kicap. Tambahkan garam secukup rasa..
  5. Apabila semua rasa dh sebati masukkan ayam. Gaul rata. Tambahkan hirisan bawang besar, daun bawang dan cili merah. Dh pun siap.. Jom cuba resepi ni..

Ayam sendiri dapat diolah jadi berbagai jenis masakan yang enak & menggugah selera. Kalau berbicara mengenai masakan daging ayam khususnya hanya bagian tertentu saja semisal sayap, kali ini Kita akan coba resep praktis untuk memasak bagian sayap ayam. Resepi ayam masak kicap style gorengan ayam. Masukkan kicap, sos tiram, lada hitam dan ayam. Masukkan cili hijau dan cili merah.

Begitulah pembahasan Ayam masak kicap jintan manis terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Ayam masak kicap jintan manisartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label