Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 01 Juni 2020

Tutorial membuat Kek Pisang Moist

Kek Pisang Moist ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Pisang Moist yang dapat Anda jadikan ide. Kek Pisang akan lebih moist dan sedap lepas sehari. Tapi kami terus potong dan terus makan kerana kebetulan Boy dan Mia ada di rumah. Jika ditanya pendapat saya, saya lebih suka kek pisang dari.

Kek Pisang Moist Cara menyediakannya sangat mudah berbanding kek-kek yang lain. Jom kami kongsikan resepi Kek Pisang Istimewa. Banana Moist Cake Alhamdulillah.hari ni sy share resepi banana Moist Cake yg sedap Dan mudah. kamu bisa memasak Kek Pisang Moist pakai 12 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Pisang Moist

  1. Kamu siapin Bahan A (Diayak).
  2. Selain itu juga tambahkan 2 cawan tepung naik sendiri.
  3. Kamu membutuhkan 1/2 sudu teh baking powder.
  4. Silahkan sobat siapkan Bahan B (Blender).
  5. Silahkan sobat persiapkan 3 biji Pisang Berangan.
  6. Sediakan juga 3 biji telur saiz A.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 sudu teh esen vanilla.
  8. Persiapkan 1/2 cawan gula pasir.
  9. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan gula perang.
  10. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan minyak jagung / masak.
  11. Selain itu juga tambahkan 1/2 sudu teh garam.
  12. Kamu membutuhkan 1/2 @ sebiji Pisang untuk hiasan atas permukaan.

Cara nak buat kena tengok video sampai habis tau🥰 Resepi. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah. Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Assalamualaikum semua Anda semua peminat kek pisang?

Langkah cara memasak Kek Pisang Moist

  1. Panaskan oven 170° selama 15-20 minit terlebih dahulu..
  2. Campurkan bahan A & B. Kaup kan. Masukkan dalam loyang yang dilapik dengan baking paper @ sapukan dengan sedikit marjerin. Potong pisang dan letak atas permukaan sebelum masuk oven..
  3. Bakar 170° 35 minit. Bila dh berhenti. Jangan keluar kan terus dari oven. Biar dulu dalam 10-15 minit baru keluarkan. Takut kek terkejut & kecut. 😅.
  4. Siap!.

Ita memang sangat minat dan suka dengan kek pisang, baunya yang harum dan rasanya yang lembut memang membuatkan bila makan. Kek Pisang Moist By Kak Wan @ Resipicitarasawan Sumber : Mariana Zainal. Sedap buat kedap-kudapan minum petang ngan kopi o kaw! Kek Pisang Blend Moist Gebu Sedap. Siapa suka makan kek pisang? patut cuba resipi yang sangat ringkas dan mudah ini.

Begitulah pembahasan Kek Pisang Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Pisang Moistkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label