Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 14 Juni 2020

Step by step membuat Kek Marble Pandan

Kek Marble Pandan ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar tentang Kek Marble Pandan yang dapat kalian jadikan inspirasi.

Kek Marble Pandan anda sanggup memasak Kek Marble Pandan memanfaatkan 11 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble Pandan

  1. Silahkan kamu siapkan 💚 1/2 ketul buttercup (125gm) -di cairkan.
  2. Sobat juga memerlukan 💚 1 1/4 cwn tepung self raising*.
  3. Anda butuh 💚 5 sudu bsr susu tepung*.
  4. Silahkan kamu siapkan (bahan2 bertanda * di ayak).
  5. Sediakan (boleh guna tepung gandum + dgn 1 sudu teh serb.penaik).
  6. Silahkan sobat persiapkan 💚 3 biji telur A.
  7. Sediakan juga 💚 3/4 cwn gula kastor.
  8. Silahkan sobat persiapkan 💚 1 sudu bsr ovallete.
  9. Sediakan juga 💚 2 sudu bsr air daun pandan - blend 3 helai daun pandan + air).
  10. Kamu perlu 💚 2 sudu bsr serbuk koko.
  11. Persiapkan 💚 3-4 titik pewarna hijau & kuning.

Step by step cara membuat Kek Marble Pandan

  1. Satukan telur, gula, ovallete, air daun pandan & bahan2 ayak. Pukul dgn high speed selama 5 minit hingga kembang & gebu. Masukkan mentega cair & pukul sekadar sebati saja.
  2. Bahagikan adunan kpd 3 bahagian. Satu bahagian di campur dgn warna hijau, satu warna kuning & satu lagi dgn serbuk koko. Alas loyang saiz 8 @ 9 dgn baking paper. Sapu tepi loyang dgn mentega. Tuang 3 sudu adunan kuning dulu di tengah2 loyang. Kemudian lapiskan di atasnya dgn adunan coklat. Lapiskan pula dgn adunan hijau. Ulang langkah yg sama hingga habis. Boleh lorek @ buat corak di atasnya dgn corak yg di sukai.
  3. Bakar pada suhu 150•c selama 45 minit. Bergantung pd suhu oven masing2. Bila di cucuk dgn lidi ia keluar bersih bermakna kek sudah masak. Terbalikkan kek di atas jaring & sejukkan. Bolehlah di potong & di hidangkan.

Begitulah pembahasan Kek Marble Pandan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Pandanartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label