Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 08 Juni 2020

Resep Kek coklat moist

Kek coklat moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar tentang Kek coklat moist yang bisa kamu jadikan inspirasi. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat. Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist.

Kek coklat moist Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. kamu mampu memasak Kek coklat moist manfaatkan 13 bahan 3 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek coklat moist

  1. Anda butuh Telur 5 biji.
  2. Anda membutuhkan 2 gelas Gula.
  3. Kamu butuh 60 ml Susu cair.
  4. Silahkan kamu persiapkan 60 ml Susu pekat.
  5. Selain itu juga tambahkan Esen vanila 1sudu tea.
  6. Anda butuh Krim tar tar 1 sudu tea.
  7. Kamu butuh Baking powder 1sudu tea.
  8. Kamu butuh Baikarbonat 1sudu tea.
  9. Kamu butuh 2 gelas Tepung gandum.
  10. Kamu membutuhkan 1 gelas Serbuk koko.
  11. Persiapkan Bahan toping.
  12. Kamu butuh 1 kotak Whipping cream.
  13. Kamu butuh Pewarna ikut suka.

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada.

Langkah cara memasak Kek coklat moist

  1. Masukkan telur dan gula gaul hingga kembang.
  2. Ayak semu bahan dengan kelajuan tinggi.
  3. Sediakan bahan kukusan.

Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah! Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati. Ia cukup enak jIka dimakan ketika masih panas. Kue kek coklat moist ini sangat cocok sekali untuk menemani anda bersama keluarkan, teman apalagi untuk Itulah informasi dan wacana mengenai resep kek kukus coklat moist, semoga wacana dan. Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated.

Begitulah pembahasan Kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek coklat moistartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label