Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Senin, 15 Juni 2020

Resep Kek Coklat Moist #PhopPercuma

Kek Coklat Moist #PhopPercuma ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Coklat Moist #PhopPercuma yang dapat Anda jadikan ide.

Kek Coklat Moist #PhopPercuma anda bisa memasak Kek Coklat Moist #PhopPercuma gunakan 10 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Moist #PhopPercuma

  1. Anda membutuhkan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  2. Sediakan juga 1/2 cawan serbuk koko.
  3. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kfc serbuk penaik.
  4. Silahkan kamu persiapkan 1/2 sudu kfc soda bikarbonat.
  5. Anda membutuhkan 2 biji telur.
  6. Siapkan juga 1 cawan minyak masak.
  7. Sediakan 1 cawan susu pekat.
  8. Anda Memerlukan 1 cawan susu segar/susu cair.
  9. Anda butuh 1 sudu kfc garam.
  10. Anda butuh 7 sudu makan gula pasir.

Step by step cara memasak Kek Coklat Moist #PhopPercuma

  1. (Bahan A) 1 1/2 cawan tepung gandum 1/2 cawan serbuk koko 1 sudu kfc serbuk penaik 1/2 sudu kfc soda bikarbonat (4 bahan nie di ayak bersama).
  2. (Bahan B) 2 biji telur 1 cawan minyak masak 1 cawan susu pekat 1 cawan susu segar/susu cair 1 sudu kfc garam 7 sudu makan gula pasir (semua bahan nie diblender hingga gula hancur).
  3. Campurkan bahan B kedalam bahan A. kacau hingga sebati semua nya. -masukkan dalam loyang & kukus selama 1 jam hingga masak. Tutup tudung periuk dengan aluminium foil supaya air tidak menitik ke dalam kek..
  4. Untuk Topping Kek - 1/2 cawan susu pekat, 2 sudu besar serbuk koko & 2 sudu besar butter. Masak secara double boil hingga sebati. Tutup api & tuangkan atas kek yg telah sejuk. Hias mengikut kreativiti masing2 ya. 🎂❤️.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist #PhopPercuma terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Moist #PhopPercumapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label