Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Selasa, 30 Juni 2020

Resep Ayam Goreng Ala Mamak

Ayam Goreng Ala Mamak ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Ayam Goreng Ala Mamak yang bisa kalian jadikan contoh. Ramai orang gemar makan ayam goreng mamak. Siapapun yang makan ayam goreng mamak mesti cakap sedap, rangup, daging empuk, tidak pedas walau warnanya merah seperti itu, bahkan kanak-kanak juga suka. Anda sendiri mesti tertanya-tanya dalam hati apa resepi ayam goreng mamak sehingga rasanya sedap macam lain.

Ayam Goreng Ala Mamak This chicken fry turns out so juicy and delicious. #. Ayam goreng Resepi sedap #Anak Abah. Cara Memasak Ayam Masak Lemak Cili Api anda bisa membuat Ayam Goreng Ala Mamak menggunakan 13 bahan 2 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Ayam Goreng Ala Mamak

  1. Sediakan Bahan2:.
  2. Anda membutuhkan 1 ekor ayam.
  3. Anda butuh 6 sudu makan tepung jagung.
  4. Anda perlu 6 sudu makan tepung beras.
  5. Sobat juga memerlukan 3 tangkai daun kari.
  6. Anda butuh Bahan2 untuk dikisar:.
  7. Selain itu juga tambahkan 6 ulas bawang putih.
  8. Anda membutuhkan 2 inci halia.
  9. Kamu siapin 5 tangkai cili kering(lebihkan kalau mahu lebih pedas).
  10. Persiapkan 2 sudu makan rempah kari.
  11. Kamu butuh 1 biji telur.
  12. Anda membutuhkan Garam secukup rasa.
  13. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu makan serbuk lada sulah.

Ayam Masak Cili Padi Sangat Sedap Kacau rata untuk kuah rempah bersalut pada ayam goreng. Masukkan bawang goreng dan kacau lagi untuk bawang goreng sebati pada ketulan ayam. Panaskan minyak dalam kuali dan masukkan serai yang telah diketuk.

Step by step cara memasak Ayam Goreng Ala Mamak

  1. Perap ayam dengan bahan kisar,tepung jagung,tepung beras dan daun kari selama sejam. Perap lagi lama lagi bertambah sedap rasanya..
  2. Panaskan minyak terlebih dahulu. Apabila minyak sudah betul2 panas masukkan ayam dan sederhanakan api dan goreng sehingga masak..

Sederhanakan api dan tumiskan bunga lawang, kayu manis dan buah pelaga. Oleh kerana suka sangat makan sayur yang dimasak macam ni kat kedai mamak, Che Nom cuba masak sendiri dan hasilnya sangat sedap. Bahan utama dalam menu ini ialah biji sawi yang boleh didapati di kedai runcit atau pasaraya biasa. Bersihkan ayam yang telah dipotong dan perlu disimpan dalam penapis bersesuaian untuk keringkan air basuhan ayam. Masukkan ke dalam bekas dan masukkan serbuk kunyit dan sedikit garam dan gaulkan serata ketulan ayam di dalam bekas.

Begitulah pembahasan Ayam Goreng Ala Mamak terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Ayam Goreng Ala Mamakpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label