Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Sabtu, 13 Juni 2020

Panduan memasak Mable cheese cake

Mable cheese cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Mable cheese cake yang bisa sobat jadikan contoh.

Mable cheese cake anda dapat membuat Mable cheese cake manfaatkan 14 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Mable cheese cake

  1. Selain itu juga tambahkan Bahagian A.
  2. Sobat juga memerlukan 250 gm butter.
  3. Anda perlu 100 gm cream cheese.
  4. Anda Memerlukan 1 sudu makan ovellet.
  5. Sediakan Bahagian B.
  6. Anda membutuhkan 200 gm gula pasir kisar halus.
  7. Selain itu juga tambahkan 1 tudung esen vanilla.
  8. Kamu siapin C Bahagian.
  9. Persiapkan 5 biji telur gred A.
  10. Silahkan sobat siapkan Bahagian D.
  11. Sediakan 250 gm tepung gandom+1 sudu kfc serbuk penaik.
  12. Siapkan juga 1 sudu makan serbuk koko.
  13. Sediakan juga 1 sudu kecil pewarna bright red.
  14. Kamu membutuhkan 1 sudu kecil emulco red velvet.

Step by step cara memasak Mable cheese cake

  1. Putat bhn A sampai sebati,campor bhn B putar sampai kembang dalam 10 minit..
  2. Masuk bhn C.putar sampai kembang gebu dlm 5 minit..
  3. Masuk bhn D sikit demi sikit.Putar sekejap dlm kelajuan perlahan sampai sebati.Bahagi kepada 3 bahagian.1 dibiar kosong,2 lagi dicampur serbuk koko dan 1 lagi emulco red velvet+ bright red.Sediakan loyang sapu butter supaya tidak melekat./boleh juga lapik dgn baking paper.Cedok bubuh selang seli dlm loyang mengikut warna kesukaan..
  4. Sudah siap.hentakkan loyang supaya adunan rata.Ambil chopstick lorekkan dlm adunan mengikut kreativiti masing2.Dalam 5-6 kali pusingan bentuk bunga.Angkat chopstik lorekkan bulat kecil pula diatas adunan pula.Dalam erti kata laen,buatlaa ikut sukahati korang😂.
  5. Bakar suhu 160°c api atas bawah selama 40-45 min/sampai masak mengikut oven korang kt rumah.Nk tau dah msk senang jer,amik lidi cucok tgok tak melekat maknanya dah msk letew.Keluarkan dan terbalikkan atas redai kek sampai sejuk..Kalo korang tak sabar nk mkn...potong jer mcm ceq nie takdak sapa nk maqah aaihhh.Pastu..ngap teruih🤣😋.

Begitulah pembahasan Mable cheese cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Mable cheese cakekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label