Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 07 Juni 2020

Panduan memasak Kek buah kukus

Kek buah kukus ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Next merupakan gambar tentang Kek buah kukus yang dapat sobat jadikan ide. Kami menghasilkan kek buah kukus yang lembab dan gebu teksturnya. Kami menyediakan kek buah kukus marvelous. Kek Buah Kukus memang sedap dan merupakan antara kek tradisional yang kekal popular hingga kini.

Kek buah kukus Semasa saya kecil, kami biasanya akan membakar kek untuk hidangan raya. Bila suami ita bagitau yang adik ita kata mak mertua ita teringin nak makan kek buah, ita terus lah mencari resepi kek buah yang sedap dari blog kawan-kawan. As Salam, Resepi Kek Buah Kukus Homemade Tradisional-Seronoknya saya rasa bila jumpa resepi kek buah kukus yang saya tengok paling best dan sedap hasilnya. kamu mampu memasak Kek buah kukus pakai 13 bahan 3 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek buah kukus

  1. Kamu siapin Bahan A.
  2. Selain itu juga tambahkan 300 gram gula halus.
  3. Selain itu juga tambahkan 250 gram mentega.
  4. Selain itu juga tambahkan 500 gram mix fruit.
  5. Siapkan juga 50 ml air panas.
  6. Anda butuh Bahan B.
  7. Selain itu juga tambahkan 350 gram tepung gandum.
  8. Kamu perlu 10 gram soda bicarbonat.
  9. Anda membutuhkan 3 gram cream of tartar.
  10. Selain itu juga tambahkan 3 gram serbuk buah pala.
  11. Siapkan juga C Bahan.
  12. Anda membutuhkan 1 sudu teh esen vanilla.
  13. Anda membutuhkan 3 biji telur gred A.

Kek Buah Kukus Resepi Warisan turun temurun dari bonda tercinta.masih mengekalkan ciri-ciri tradisi kek.kek yang lembap.kek yang lembut.kek yang moist.kek kaya dengan buah-buahan. Anda mencari resepi kek buah kukus yang sedap? Kek buah kukus memang sangat disukai orang ramai kerana rasanya yang sedap dan juga memiliki aroma yang sangat wangi dan menyelerakan. Akhirnya, ada cara buat kek buah kukus ini di laman sosial kawan saya iaitu Puan Zaimah.

Step by step cara memasak Kek buah kukus

  1. Masak gula hingga perang masuk air panas senatikan jangan ade berketul2.Masuk mentega cairkn....padam api..
  2. Whis telur masuk dlm adunan tadi kacau sebati.Masuk tepung sikit demi sikit hingga hbis.Panaskn kukusan..Masuk dlm acuan kukus hingga masak 4 jam..siap.
  3. .

Terus saya minta Untuk resepi kek kukus lain , boleh cuba Step By Step Resepi Kek Mentega Kukus Yang. Brilio.net - Bolu kukus merupakan salah satu makanan basah khas Indonesia. Kue satu ini sangat mudah dibuat dan menggunakan bahan yang cukup sederhana. Bolu juga memiliki rasa yang cukup. Recipe adapted from: masam manis: KEK BUAH KUKUS.

Begitulah pembahasan Kek buah kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek buah kukuskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label