Kumpulan Tentang Resep Masakan Lengkap

Minggu, 14 Juni 2020

Cara memasak Kek Mudah Kurma Purne

Kek Mudah Kurma Purne ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Mudah Kurma Purne yang bisa kamu jadikan ide.

Kek Mudah Kurma Purne kamu bisa memasak Kek Mudah Kurma Purne menggunakan 9 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Mudah Kurma Purne

  1. Sediakan juga 1 1/2 cawan tepung gadum.
  2. Anda membutuhkan 1 sudu kecil baking powder (dicampur dengan tepung gandum).
  3. Kamu membutuhkan 1 cawan gula perang (brown sugar).
  4. Sediakan 1 cawan susu segar.
  5. Kamu perlu 10 biji kurma yang dibuang biji.
  6. Kamu butuh 10 biji purne tiada biji.
  7. Silahkan sobat persiapkan 1 cawan minyak jagung atau mentega yg dicairkan.
  8. Sediakan juga 1 sudu esen butter oil.
  9. Silahkan kamu persiapkan 1 biji telur gred A.

Intruksi cara memasak Kek Mudah Kurma Purne

  1. Tepung gadum dan baking power diayak bersama, diketepikan.
  2. Telur diblender hingga kembang, kemudian masukan gula perang dan blender hingga kembang dan larut. Apabila sudah kembang, baru masukkan kurma dan purne diblender bersama sama dgn aduan telur dan gula tadi hingga sebati dan akhir sekali masukan minyak jagung blender sampai sebati..
  3. Langkah terakhir masukan aduan daripada blender dan gaul atau guna hand mixer dengan campuran tepung gadum hingga sebati, akhir sekali masukan esen butter oil..
  4. Pastikan semua aduan tadi sebati, baru masukan ke dalam loyang yang sesuai (minyakkan loyang dengan mentega sedikit agar kek tidak melekat). Bakar dengan suhu 180 darjah celsius selama 60minit sehingga kek masak. Apabila masak biarkan kek sejuk barulah dipotong..

Begitulah pembahasan Kek Mudah Kurma Purne terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Mudah Kurma Purneartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

0 komentar:

Posting Komentar

Label